En af de første tjekkere til at beskrive sin oplevelse med den nye MacBook Pro med Touch Bar mere detaljeret, er Michal Blaha. Og det må siges, at hans dom ikke er særlig positiv. Til sidst returnerede han den seneste Apple-computer for selv at vende tilbage til den ældre MacBook Air.
Det er vigtigt at nævne, at Michal Blaha bruger halvdelen af sin tid på MacBook i macOS og halvdelen i Windows (virtualisering via Parallels), hvor han bruger forskellige udviklingsværktøjer.
Jeg brugte kun den nye MacBook i to dage. Touch Bar fremhæver de grundlæggende forskelle mellem macOS og Windows. MacOS styres via tastaturgenveje, du behøver praktisk talt ikke Fn-tasterne (mens du i Windows også har brug for dem til grundlæggende tastaturgenveje). Derfor giver Touch Bar meget mening på macOS.
(...)
Når du arbejder i Windows, kan du ikke undvære Fn-tasterne. Når man programmerer endnu mere, Visual Studio, diverse editorer, TotalCommander, har alle disse applikationer de mest almindelige tastaturgenveje bygget på Fn-tasterne.
Blaha beskrev perfekt forskellen i betjeningsfilosofien for de to styresystemer, og hvorfor Apple ganske let kunne fratage den nye MacBook Pro en lang række funktionstaster. Men hvis du bevæger dig rundt i Windows og også aktivt bruger dem på en Mac, kan du have et stort problem uden funktionstaster.
Touch Bar er en berøringsflade med et display, mat, uden relief. Det giver ingen feedback på, om du rører (og udløser en handling under fingeren) eller ej. Den har ingen haptisk feedback.
At forvente en form for respons, når du lægger fingeren på Touch Bar, er logisk. Selv forventede jeg under mine første interaktioner med den nye MacBook Pro, at touch-strimlen ville reagere på mig på en eller anden måde. Og det skyldes primært, at i sådanne tilfælde reagerer andre Apple-produkter på mig på samme måde.
I betragtning af hvor Apple allerede har implementeret haptisk feedback, kan det forventes, at dette også er fremtiden for Touch Bar, men indtil videre er det desværre kun en "død" skærm. I iPhone 7 er den haptiske respons meget vanedannende og vi har også kendt det længe, for eksempel fra trackpads i MacBooks.
Men den haptiske respons i Touch Bar ville være god, især for det faktum, at det ikke ville være nødvendigt at overvåge så ofte, hvad du rent faktisk gør med din finger. Nu kan der mange gange opstå en ret skizofren situation, når man bruger Touch Bar til at styre, hvad der sker på displayet, men samtidig skal man tjekke med mindst ét øje, om man har ret. Uden lindring eller haptisk feedback har du ingen chance for at vide det.
Touch Bar er helt klart kun i begyndelsen, og vi kan forvente, at Apple vil forbedre den med hensyn til hardware og software, men som Michal Blaha påpeger, er Touch Bar allerede næsten genialt til kreative aktiviteter (redigering af billeder, arbejde med video)".
Hvis Touch Bar og dens dårlige brugervenlighed i Windows var den eneste grund, ville det have taget Blaha meget længere tid at beslutte sig, men der var mange flere grunde til at aflevere den nye MacBook Pro: den tre år gamle MacBook Air holder længere på dens batteri, den mangler MagSafe, den stigende pris bringer ikke så meget højere ydeevne og Indtil videre er USB-C ret forvirrende. Som et sidste negativt punkt beskriver Blaha den "øgende UX-inkonsekvens af Apple-produkter":
– iPhone 7 (som jeg har) bruger et Lightning til USB-stik til opladning. Jeg vil ikke slutte den til MacBook uden en reduktion.
– iPhone 7 har ikke et jack-stik, og hovedtelefonerne har et Lightning-stik. MacBook'en har et jack-stik, den har ikke et Lightning-stik, og iPhone-hovedtelefoner passer ikke ind i MacBook, selv gennem adapteren. Jeg skal have to hovedtelefoner på, eller en reduktion fra stikket til Lightning!
– Apple leverer ikke et fuldt USB-C-kabel til hurtige dataoverførsler med MacBook Pro til 60 kroner. Jeg skal købe en anden for 000 kroner. WTF!!!
– Apple gav mig ikke et USB-C til Lightning-kabel til hverken telefonen eller den bærbare, så jeg kunne oplade iPhonen fra den bærbare. WTF!!!
– Hvis jeg sætter MacBook oven på iPhone 7, går MacBook i dvale. De tror, jeg lukkede skærmen. Fedt nok :-(.
– Det er sjovt at låse din MacBook Pro op, når du har et Apple Watch på. Du kan skrive en adgangskode, låse op med et fingeraftryk (Touch ID er lynhurtigt) eller vente på, at MBP låser Apple Watch op.
TouchID kan også bruges til indkøb, til mange ting i systemet hvor der skal indtastes en adgangskode (for eksempel for at vise gemte logins i Safari), men Apple Watch kan ikke bruges til det samme.– Kaos i MacBook Air (hvad vil der ske med den?), MacBook og MacBook Pro-modellinjer og fuldstændig mystik om, hvad der vil ske næste gang. Jeg tror ikke, de ved det.
Michal Blaha beskriver meget rammende i et par korte punkter, hvor mange (i hvert fald for nu) ulogiske beslutninger Apple har truffet for nylig. Mange er allerede blevet diskuteret, såsom at man simpelthen ikke kan tilslutte høretelefoner fra iPhone 7, som har Lightning, til nogen MacBook overhovedet, og omvendt skal man bruge en dongle, eller at man ikke kan tilslutte en iPhone til en MacBook Pro uden et ekstra kabel overhovedet.
Men det vigtigste er nok den sidste bemærkning om kaosset i modellinjerne, når det bestemt ikke kun er Michal, der står med et stort dilemma. Indtil videre forbliver den nyeste computers plads hos den relativt gamle Air, hvilket ikke er nok specielt med displayet, fordi de ligesom alle andre ikke aner, hvad der rent faktisk vil ske med de andre Apple-laptops. Den mest farbare vej, som jeg selv gik for noget tid siden, ser ud til at være at skifte til den ældre MacBook Pro fra 2015, som nu kommer bedst ud i forhold til pris/ydelse, men det er bestemt ikke et godt visitkort til Apple hvis brugerne vil se nærmere på efter sådanne valg.
Men da andre bærbare Apple-computere forbliver usikre, kan vi ikke blive overrasket over kunderne. Hvad sker der så med MacBook - forbliver den kun i 12-tommer modellen, eller kommer der en endnu større? Er erstatningen for MacBook Air virkelig (og ulogisk) en MacBook Pro uden en Touch Bar?
Ja, mange af Apples trin er ulogiske, men den nye MacBook er simpelthen meget bedre end de ældre modeller. Jeg har selv en MacBook Pro 2016 uden Touch Bar, og jeg kan ikke rose den nok. For en pris 5000 højere end 2015-modellen får du en bedre computer på næsten alle punkter. Den eneste klage kunne være stikkene..
Så længe de er hurtige :-)
Og hvordan har du det med din udholdenhed? Oplevelsen ovenfor skræmmer mig ret meget, at de nye maskiner ville have så meget mindre udholdenhed :(
8-10h, praktisk talt det samme som MB Pro 2015 med lignende specifikationer
brugere skriver noget helt andet...dog ville jeg vente på den første opdatering, på den ene side vil macbooks få to generationer af nyere processorer (angiveligt springer Keby lake over) og på den anden side er der spekulationer om amoled-skærme. Personligt holder jeg meget af den nye Macbook Pro, men som ethvert første produkt fra en ny modellinje, vil den helt sikkert have fejl.
Hvis du vil have en erstatning for den gamle Air, vil den grundlæggende 13″ uden TouchBar klare sig fint.
13″ MBP med TouchBar er også ok imo, og det giver ikke meget mening at vente et år længere, hvis nogen har en MBP 13 2013 og ældre derhjemme, kan det betale sig at opdatere i dag.
Jeg er mere forsigtig med 15″-modellen, den koster $3500 i en rimelig konfiguration, og jeg vil måske vente et år eller to for at se, hvad brugeroplevelsen bliver.
Den grundlæggende 13″ Macbook er ok, men det forekommer mig, at de for de unødvendige 7k skærer processoren nok, med hensyn til ydeevne, men jeg kan tage fejl.
Det, der skræmmer mig, er det faktum, at ifølge wikien havde den gamle 13″ Macbook Pro et 75Wh-batteri, og den nye har "kun" et 50Wh-batteri... og jeg tvivler på, at de ville reducere forbruget med omkring 40% for at opnå den samme udholdenhed
Den nye MBP har et display med høj lysstyrke, måske det hjælper at lære at regulere intensiteten... i hvert fald vurderer jeg ikke forbruget endnu, det er meget muligt at batterilevetiden på de opdaterede modeller om et år vil stigning svarende til 12″ MacBook Early2016 sammenlignet med den første Early 2015.
Nå, det kan være sådan. Modellen uden touchbar har den svageste processor, så paradoksalt nok kan den være bedre med udholdenhed end de dyrere modeller med touchbar.
Model uden Touch Bar for højere batterikapacitet end model med TB.
Desværre er den enkelte klage efter min mening den vigtigste for de fleste brugere...
Jeg forstår, at det sandsynligvis er citater fra hr. Blaha, men ret venligst hans grammatiske fejl og tastefejl. Nogle sætninger giver så slet ingen mening ("og jeg tilslutter ikke iPhone-hovedtelefoner til Apple, selv gennem adapteren. De skal bære to hovedtelefoner eller en lyd-lightening-adapter!" osv.)
1. Funktionstaster kan låses i Parallels som følger: Systemindstillinger/Tastatur/Genveje/Funktionstaster og tilføj Parallels Desktop.app. Derefter vil funktionstasterne på Touch Bar blive vist stabilt. Derudover udvikler Parallels support til det.
2. Bare køb et USB-C til lightning-kabel, og du behøver ikke at have en iPhone-oplader med, da den kan oplades fra en MacBook Pro-oplader. Jeg købte den mindre 29W til MacBook Pro, som kommer med MacBook 12′, den oplader både MacBook Pro og iPhone.
3. Hvad angår høretelefoner, sigter de åbenbart efter deres trådløse, som de skal i gang med at sælge. For et par måneder siden spurgte Apple brugerne, om de brugte hovedtelefonstikket på deres MacBooks, tilsyneladende planlægger de at droppe det helt.
4. Tastaturet er fantastisk
5. Batteriet holder 7-8 timer, men jeg har en i7 3.3GHz.
6. USB-C-kablet skal være "aktivt"... for pengene...
Jeg kan ikke lade være, jeg er nødt til at skrive det. Endnu en click-bait-overskrift? Jeg så frem til den annoncerede transformation af Jablíčkář, og indtil videre ændringen til det værre for mig. I den sidste måned og kun én konstruktiv artikel: http://jablickar.cz/jak-blokovat-spam-a-pozvanky-v-kalendari/ ellers, for nu, mere som Light Flight...
Hvis jeg tager fejl, og artiklerne er under forberedelse, beklager jeg.
Jablíčkař har modet til objektivt at beskrive for Apple-samfundet blandt andet Apples ikke altid ideelle skridt. Lad os være glade for, at der overhovedet er sådan en her. Fordi det ville være populært at skrive kun med rosenfarvede briller om den nuværende Mac-produktlinje, men ikke faktuelt. Et svært at forstå rod i produktlinjen i forbindelse med en absurd lang maskinomstillingsperiode (lad os huske på, at det under Steav skete to gange hvert år – nemlig tidligt, midt eller sent) – det er bare ikke et godt visitkort. Det hurtige fald i Mac-salget taler for sig selv.
Så flere Jablickarer af den slags - og måske takket være sådanne svar vil det nogle gange også ske for kammeraterne hos Apple.
Du forstod åbenbart slet ikke mit indlæg, og det gjorde René Beckers indlæg heller ikke. Pointen er ikke i emnet, men i den form, som Jablickar.cz "nyt" bruger. Paradoksalt nok var der en artikel om, hvordan de "tænkte dybt" over indholdet af det, de lavede og gerne ville vende tilbage til indholdsmæssige artikler. Desværre fortsætter tendensen med "flamme/hade/klik-bait"-artikler...
Erfaring med non-touch bar-versionen - alt er i top (skærm, lysstyrke, tastatur, hastighed på SSD og porte, hastighed på selve enheden), jeg har ingen problemer med antallet og typen af porte), det eneste (og hvad der er vigtigt for mig) er batterilevetid - gennemsnitlig 6,5 timer ved 50% lysstyrke (Safari - slukket for Flash, TextWrangler, i det mindste Word + Excel) - dette er en frygtelig skuffelse for mig. Jeg prøvede også en HD-film fra Itunes efter Apples metodik - 75% lysstyrke, den skulle holde 10 timer - den varede 7. Med den eneste Apple var det altid rigtigt, at batterilevetiden altid var på et minimum. Ikke mere :-(
Enig, jeg er en time dårligere på i7 sidst i 2016, end jeg var på den forrige i7 sidst i 2013.
Dette beskriver præcis, hvordan jeg har det. Jeg har mulighed for at bytte sidste års model til dette års, men det vil jeg simpelthen ikke, for fra mit synspunkt ville jeg gøre mig selv en bjørnetjeneste, og i stedet for en fungerende enhed, ville jeg få et stykke lort kræver blandt andet kun reduktioner for brug med andre Apple-produkter. Hvis de ikke lærer lektien med den næste model, må jeg løbe væk fra Mac år senere :-(
Næste år vil du ikke have en anden port end USB-C. En enhed med en USB-A gammel Thunderbold i Display-porten vil se malplaceret ud. Samtidig er det for i dag nok at købe en lille USB-C til USBA-A-adapter til 200 CZK.
USB-C til Displayport eller HDMI kabler vil være standarden, USB-C vil være på opladere, powerbanks, skærme, dataprojektorer osv. For pokker, at være pioner kan give små problemer i starten.
Derudover gætter jeg på, at iPhone 8 har en USB-C oplader og et lyn - USB-C kabel.-
det er endnu et lort, hvor vover du at gøre det
Så du vil fortælle os, at næste år vil Mr. FX smide alle de enheder, han for nylig har købt, ud og erstatte dem med nye med usb-c?
ok jeg tager det
så lad os alle vente med at købe en ny kat til næste år... (hvis det føles bedre, bør det være til næste november), og lad os ikke købe en
fordi den nye Mac til pc åbenbart ikke er egnet til i år. for i år er det en nøgen bærbar computer
kan vi ikke blive enige om det?
(og næste år kommer der rabatkuponer til de andre enheder, som jeg skal udskifte, så de kan bruge usb-c?
…din idiot
Kære hr,
det er interessant, hvor lidt der skal til, for at sådan en plebejer og svækkelse får modet til at fornærme fremmede selv i en teknisk diskussion. Alt du skal gøre er at vælge et anonymt akronym, der ikke betyder noget, og en livslang gnier er pludselig en stærk mand.
Hvis du ikke har fantasi, nok intellekt, og hvis du ikke husker, at de samme diskussioner fandt sted, når du fjernede diskettedrevet, cd-drevet, droppede parallelporten og udskiftede USB osv., så må du hellere lade være med at gøre dig selv flov. offentligt. Som dengang og nu var Apple de første, der havde modet.
Ingen skal smide deres maskiner ud som dengang, de bliver bare gamle lidt tidligere. De nye med kun USB-C er ikke et skridt tilbage, men en ny standard for flere år. Når alt kommer til alt, længes vi alle efter et enkelt stik til alting, og se, vi har det her.
Ligesom dengang fjernede drev og porte kunne udskiftes, så selv i dag kan absolut alt gøres via USB-C. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle genere mig at købe nye USB-C til HDMI kabler til en computer for 80 CZK, en ny USB memory stick med begge stik? Jeg har også en anden USB-C-kilde til fremtiden og i flere år. Derudover driver den også iPhone og andre enheder fra andre mærker. Endelig et universalstik!
Næste år vil de fleste computere være sådan, og USB-A vil virke forældet. Derudover vil andre enheder i hjemmet efterhånden have USB-C og behovet for at eje ekstra kabler som HDMI, Display port, mini display port osv. ophører.
I bund og grund kritiserer han bare Apple for eksistensen af lightning-stikket, han kunne sagtens sætte USB-C i iPhonen. På den måde skulle du kun bruge ét enkelt kabel til alt.
Den næste fase af USB-C kunne være implementeringen af et ethernet-interface. Hvis de satte POE i stikkontakterne, og vi kunne tilslutte bærbare computere til ethernet og strøm på samme tid, ville det være fantastisk.
Nå, du er langt ude af køen og husk dette om et år. :-))))
Det er ud over dig, husk om et år. Ingen ny computer sælges uden USB-C. USB-A forsvinder gradvist som en seriel og parallel port. Det værste er, at du selv vil have USB-C uden selv at vide det nu.
Det er en meget naiv mening... :-/
Hvordan tror du, at producenter vil ignorere USB-C-standarden, ikke installere den i deres produkter, vil USB-A ikke gradvist forsvinde? Så I har en meget naiv mening.
Det værste er, at du selv vil have USB-C uden selv at vide det nu.
Selvfølgelig vil de ikke ignorere USB-C, men de vil implementere det gradvist. Jeg har ikke en eneste grund til at ønske mig en endnu, og jeg tvivler på, at det vil ændre sig snart.
Men sådan var det bare ikke hos Apple. En person købte en Mac og behøvede ikke at beskæftige sig med noget. Som med sidste års model... Jeg pakkede æsken ud, tilsluttede roligt blitzen, indsatte hukommelseskortet fra kameraet, tilsluttede det via HDMI til skærmen, tilsluttede iPhone, tilsluttede EarPlugy (jeg tilslutter ikke den nuværende længere)... Et år senere kom der en model, som der ikke skete noget med, jeg vil ikke gøre det... Ikke hvis jeg ikke har 5-10 reduktioner med mig overalt. Hvis de lavede to USB-C og to klassiske USB, ville jeg ikke engang sige aske... Det er bare sådan forkert og computeren er velegnet til hjemmebrug med dock.
Kan du venligst liste de 5-10 reduktioner, du har brug for?
Jeg tror sådan noget er nok: https://sandberg.it/nl-be/product/USB-C-Dock-HDMI-Plus-VGA-Plus-LAN-Plus-USB-Plus-SD
Hvis du ikke kan lide den, så køb en anden: http://www.kabelmanie.cz/usb-huby_d320.html
Tror du, at hvis jeg har en lillebitte 29W USB-C oplader af lignende dimensioner som iPad, USB-C, et kabel og en af adapterne på toppen i tasken, så mangler jeg noget på min computer? Jeg har jo ethernet, en SD-kortslot, USB 3.1, HDMI 4K...
Hvis jeg husker rigtigt, var den samme diskussion, da Apple fjernede DVD-drevet. Folk som dig skrev, at de ikke havde noget at installere programmer med, at de skulle have et eksternt drev med sig. Har du den stadig på?
Du sammenligner det uforlignelige. De fjernede DVD-drevet, da folk praktisk talt ikke brugte det i årevis. Ældre USB'er udfases nu, hvor folk bruger dem massivt, og USB-C er fremtidens musik (måske).
Reduktionen er et helvede, egentlig ikke. Jeg vil gerne være i stand til bare at tilslutte hovedtelefoner eller endda en iPhone på farten uden at skulle slæbe sådan en monstrøsitet. Med MBP 2015 behøver jeg ikke have noget ekstra med mig, og det er fantastisk.
Personligt ville jeg have brug for en reduktion til hovedtelefoner, USBC-HDMI, en ekstern kortlæser, USBA-USBC og jeg har bestemt ikke husket alt endnu...
Jeg er enig. Du kan ikke blive ved med at insistere på forældede stik. Unified er den logiske vej, og USB-C ser ud til at være et lovende stik. Vi har overlevet tabet af det serielle stik, SCSI, CD/DVD-drev, VGA-stik, FireWire, der er ingen grund til ikke at overleve forening. :)
Hvad med de nye høretelefoner fra Beats og deres USB Micro-B opladningsstik? "Universelt USB-opladningskabel (USB-A til USB Micro-B)"
Efter min mening kan denne artikel ikke betragtes som autoritativ, det er sådan en svag "anbefaling"...
Jeg har mange venner, der har Macbooks, men ingen vil have den nye model, og alle er skuffede.
Jeg har nok venner, der har MacBooks, og nok af dem overvejer den nye model, fordi de ikke har nogen grund til at blive skuffede.
Så jeg er enig i, at UX er bedre. Apple er ikke længere et firma for professionelle. I stedet for professionelle forsøger de at henvende sig til kunder med smileys i touchbaren :-)
Helvede med reduktioner og kabler er endnu en fiasko hos Apple. De kunne i hvert fald opdatere alle produkter, så USB C/Thunderbolt 3-stikket er overalt.
Og hvad angår de maksimale 16 GB RAM, er det endnu en Apple-fejl. Apple anser tilsyneladende en person, der kan køre en Keynote-præsentation og kan køre Mail, for at være en professionel.
Måske holder apple op med at være et firma for slovakker, som ikke ved, at Touch bar og USB-C har langt flere funktioner og mere betydning for professionelle.
Har Apple nogensinde været et firma for slovakkerne? Indtil videre er der ikke engang en onlinebutik for Slovakiet.
USB-C vil være for professionelle, når jeg er på markedet for USB-C-enheder. Det er mere interessant at lave enheder til Thunderbolt 3 end til USB-C.
Med hensyn til Touch Bar siger Petr Mara også, at den ikke er egnet til professionelle, fordi den forstyrrer arbejdsgangen.
https://www.youtube.com/watch?v=CCO8nlDlFAM
Ah, som Petr Mára sagde, toget kører ikke igennem det...
Tak for videoen, jeg tror, det vil være bruger til bruger, Touch bar vil være perfekt til skydere for eksempel, vi vil se, hvad tiden bringer. :)
Apples "stolthed" tillader ikke, at USB-C bruges i iPhone 8. Selvom jeg er enig i, at det ville være et fuldstændig logisk skridt.
Stolthed og overskud, desværre. De har ikke monopol på USB-C, som de har på lyn. Men du forstod tydeligvis, at det første universelle stik, der kombinerer alt inklusive strømforsyning, kommer efter årtier. I lang tid var det bare en drøm.
Ikke-troende bør vide, at HDMI-licensorganisationen udgav den såkaldte HDMI-alternativ til USB-C-specifikation den 1.9. september 2016. De måtte indrømme, at deres stik nok skal flytte til USB-C. Display port-organisationen udgav en lignende specifikation tilbage i 2014. Jeg tror, det er afgjort. Der vil være USB-C overalt.
Beskrivelse af HDMI alternativ USB-C her: http://www.usb.org/developers/presentations/USB_DevDays_Hong_Kong_2016_-_HDMI_Alt_Mode_USB_Type-C.pdf
Billedet kan overføres via USB i lang tid takket være MHL...HDMI-licensen giver dem mulighed for at betale en tiende for hver enhed, også for hvert kabel, og i det øjeblik MHL spredes, ville de miste deres indtægtskilde. Displayport-organisationen gjorde dette, efter min mening, hovedsageligt på grund af apple, som sandsynligvis pressede på for dette træk. Som med DisplayPort og Thunderbolt. Vesa (ejer af DisplayPort) samt Intel/Apple (skaberne af Thunderbolt) kom i det væsentlige sammen der.
Begge organisationer skal dog betale tiere for hdmi/skærmportprotokollen fra producenten af skærmen og computeren, selvom der vil være et USB-C stik på begge sider af kablet. Ikke kun stikket gør HDMI.
Det er derfor, jeg venter på raketudvidelse.
Hvor er problemet?
Du tager fejl, der er ingen afgift for DisplayPort. MHL kan også afspilles via USB, så den burde have chancen for at erstatte HDMI...som så ikke ville være tilgængelig i nogle enheder. Hermed sikrede HDMI-alliancen sin plads på markedet
Tak for advarslen, displayporten er licenseret, men gratis. Du har ret.
Jeg ser ikke noget problem i sameksistensen af USB-C til Mac og lyn til iOS.
Vær ikke vred på mig, men at bygge en artikel under en så udfordrende titel på citater fra en bruger, der returnerede en MBP med TB, fordi han arbejder med Windows, der ikke er optimeret til TB (verden er overrasket), forekommer mig absurd - især efter den annoncerede transformation af Jablíčkár. :(
Samtykke – artiklen er i bund og grund en transskription af, hvad den oprindelige forfatter skrev på sin blog. Hvis dette er tænkt som en Jablickare-ændring, lykkedes det virkelig ikke.
præcis som jeg skrev nedenfor, det er virkelig skørt
Væn dig til det, mine herrer, eller forstå, at vores virkelighed under Cook også indeholder negative artikler om Apple. Den nye MacBook Pro er rar, og en person kunne være glad for den og lære at leve med begrænsningerne ved USB-C og også huske, at den er forskellig på hver side af computeren.
Men vil du købe en ny MacBook Pro til din virksomheds ansatte? Ingen! Det er ikke brugervenligt. En almindelig bruger er ikke en Apple-galning og vil aldrig forstå, hvorfor han ikke bare kunne arbejde med en ny computer, eller hvorfor skulle han tænke på, hvordan han skal indrette det, så han overhovedet kan arbejde. Konsekvensen af de nye MacBook Pros (udover det generelle kaos i produktlinjen) vil før eller siden være endnu et fald i Mac-salget. Og det begyndte at se så lovende ud. :(
Artiklen er slet ikke negativ, det er et citat fra en 60-årig mand, der købte en ny MBP og returnerede den efter en uge, fordi han var ked af at betale 16 papirer for den... desuden er det ret ofte internt modstridende, først starter den gamle med at sige, at han nødvendigvis har brug for XNUMXGB RAM og så ender han med at sige, at den gamle Air faktisk er nok for ham...og halvdelen af puslespillet er Windows...
Blaha er en dumbass, og på Jablíčkář besluttede de, at de ikke vil citere dumbassen mere, det er internettets frihed, alle kan offentliggøre deres dumme ting på bloggen.
Enhver, der er interesseret i en relevant sammenligning, bør for eksempel se på Petra Máras videoer på YT, eller Vladi Janečeks videoer på hans YT-kanal.
Vláďa Janeček er den mest velfunderede Apple-ekspert i Tjekkiet, han har udgivet mange bøger om OS X, og der er ingen i Tjekkiet med omfanget af hans viden.
Petr Mára er en omvandrende reklameovn for Apple, men hans videoer er interessante.
At fornærme Blaha, bare fordi han ikke har så raffinerede positive meninger om de nye MacBooks som dig, det er i dårlig smag!
Især når det tydeligt fremgår af Blahas gåder, at han slet ikke forstår pointen med rækker...
Jeg vil bidrage med lidt af min mening... Da jeg læste om lækagen i løbet af sommeren, tænkte jeg virkelig på, at den nye MBP kunne erstatte min 13 MBP 2013″, som jeg stadig ville sælge ret anstændigt. Selv under præsentationen herskede mine følelser, at jeg ville købe en ny 13″ med TB. Efter at have set prisen mistede jeg appetitten og besluttede ikke at gå efter den. Hvis jeg i det mindste venter på den første anmeldelse. Desværre blev jeg mere og mere skuffet over den nye MBP hver dag. Og det, at den kun har USB-C/Thunderbolt 3, generer mig overhovedet ikke. Jeg vil ikke bagtale byggekvaliteten af MBP'en, som jeg tror nok stadig er høj, men jeg er mere optaget af, at jeg forventer at få et forlængerkabel til opladeren og en fuldgyldig USB-C kabel til denne. Generelt har jeg en dårlig fornemmelse af den nye MacBook Pro, så jeg må se, hvad der sker næste gang...
Jeg overvejer at købe en 15" MacBook Pro med dedikeret grafik. Jeg er bare ikke sikker på, hvordan AMD's nye grafik klarer sig med OpenGL-understøttelse. Jeg arbejder med Cinema 4D Studio R16, hvor jeg bruger flere rendering engines (bias og unbias). Med Nvidia er jeg vant til beregninger med CUDA-enheder. Har nogen testet ydeevnen af en AMD-chip?
Mit gæt er, at AMD og CUDA ikke går sammen.
https://www.quora.com/Does-CUDA-work-on-AMD-GPUs
interessant link. Tak :-)
Hvis nogen har en iPhone 7 og en MacBook Pro at købe, har de ingen problemer med at købe et Lightning - USB-C-kabel til et par hundrede kroner.
Det er ikke meningen, pointen er, at det er nye enheder, som man bare dybest set ikke kan forbinde med hinanden med et kabel, når man har brug for det. Indtil nu var det en selvfølge, hvilken Apple begraver i kisten igen.
Nå, det virker simpelt for mig. Apple har satset på trådløst i et par år nu, og dets brugere har det på samme måde (han har aldrig set tilbage på dem, og jeg tror ikke, han vil starte nu). Jeg har ikke sluttet iPhone til computeren i et par år, jeg styrer alt via iCloud, når jeg ved et uheld oplader den fra en powerbank udenfor huset (det er hurtigere, og jeg gjorde det på den måde, selv da jeg havde en tidligere macbook pro med klassisk usb). Jeg har haft trådløse høretelefoner i et par år (Beoplay H5 til sport, nu har jeg erstattet Bose med Sennheiser PXC-550 for afslappet lytning og begge fungerer uden problemer). Jeg har en bluetooth mus og en dock på arbejde/hjemme. Hvad angår touchbar-funktionen, er det muligt i indstillingerne at bestemme, i hvilke applikationer kun F-taster vil blive vist som standard (så i Parallels kan man indstille funktionstasterne til altid at blive vist). Nå, med modelrådene forekommer det mig, at det også er ret tydeligt. I fremtiden vil Air ikke blive brugt i nogen tid, og MacBook vil forblive som den grundlæggende 12″ variant, og derefter MacBook Pro i 13″ og 15″ varianter.
Og hvad med umuligheden af at udvide driftshukommelsen og endda umuligheden af at udskifte disken. Nå, Apple er allerede gået for langt... Jeg bliver også hos den 4 år gamle Air, og hvis dårlige omstændigheder tvinger mig til at købe en ny, vælger jeg Air igen eller endda den ældre Pro.
Apple forstod det bare ikke rigtigt...
Så den tidligere Pro-version tillod heller ikke hukommelsesudvidelse. Du fik, hvad du konfigurerede. Dog kunne i det mindste SSD'en udskiftes.
Her er svaret ganske enkelt. Simpelthen affinde sig med, at en bærbar computer, altså en mobil computer, i design kommer til at ligne mere og mere en iPad frem for en stationær pc. Og der er der heller ingen, der forventer, at du skiller den ad og skifter komponenter. Det er en logisk udvikling af mobile enheder, hvis største fordel er, at de er bærbare, ikke gør-det-selv-venlige. Før eller siden vil alle komme til dette.
Jeg er heller ikke helt med på den nye MBP når det kommer til aftørring, men jeg ville ikke gå tilbage til den gamle Retina, den havde også sine problemer, såsom afskalning af det anti-reflekterende lag fra skærmen osv. Luft er allerede en historisk artefakt, hvis det i øjeblikket er nok, er der ingen grund til at ændre det med det samme, men købe det i dag som en ny maskine? Ikke rigtig.
rettelse: ikke rigtig "ved bortrykkelsen", men "ved bortrykkelsen" ;)
Når jeg realistisk vurderer mine personlige behov, når jeg ikke længere beskæftiger mig så meget med grafik eller video, som jeg plejede, er Air mere end nok til mine behov, og en iPad Pro med et tastaturcover ville også være nok for mig. Det, der slår mig ved PRO-bogen, er ikke kun manglen på forbindelse eller den komplicerede forbindelse til iPhone og andre eksterne enheder, der ikke er fra Apple, men hovedsageligt umuligheden af at udskifte SSD'en. Hvorfor? Det var trods alt et spørgsmål om 10 minutter. Jeg synes, det er en fejl, jeg kunne tilgive for en grundbog. Men ikke med PRO. Men jeg forstår, at Apple i stigende grad fokuserer på den overvældende skare af såkaldte almindelige brugere, og dem, der virkelig vil skabe noget professionelt, bør købe en stor maskine til 120.000 NOK. En ægte professionel kan nemt og hurtigt tjene penge på det. :-)
Jirka, du er også et fjols, fordi du ikke aner, at onboard-hukommelser har eksisteret i nogen tid, uanset at muligheden for at udskifte ssd'en er ret teoretisk, fordi de eneste alternative diske fra owc har et relativt højt forbrug og forkorte batteriets levetid betydeligt.
Jeg ville næsten prøve at gætte, om du ikke direkte er hr. Troubelín Blaha?
Så mange tåber i en diskussion ville tage lang tid at finde.
Blaha er et fjols, kun et fjols ville gå tilbage fra den nye MBP Retina til den gamle Air med et TN-panel og forfærdelige parametre og forældet opløsning.
Det eneste, man kan blive enige om, er fraværet af magsafe.
At kalde nogen et fjols, bare fordi de har andre prioriteter og anvendelser end dig, er efter min mening dumt…..
MacBook Air er en forældet shunt, en der har mulighederne for at vælge mellem en ny RETINA MacBook og en gammel Air og vælger Air, fortjener intet andet mærke end et fjols, vil du også køre en Trabant når du får valget mellem en Trabi og en VW Passat?
Nethinden er ingen hellig gral. Ikke alle vil have det og længes efter det, det er bare en "følelse" lavet af farveblyanter. Personligt savner jeg slet ikke Air. Er jeg da et fjols? Så jeg gentager, at kalde andre et fjols baseret på deres forskellige prioriteter er en patetisk og dum fornærmelse, der gør dig til et fjols. :-)
Ja det er du, bare ved mængden af stavefejl, du formåede at proppe ind i de få sætninger, er du måske endda en fattigmand. På trods af at nethinden ikke har noget at gøre med "fornemmelsen" af farverne :-) Hvert af nethindepanelerne har en forskellig farveskala.
Dit behov for at booste dit eget stakkels ego, ikke kun ved latterligt bullshit, men hovedsageligt ved at fornærme andre bare på grund af deres forskellige meninger taler meget om dig. Og det er ikke kønt. Men jeg vil ikke fornærme dig på nogen måde, du kan klare det perfekt på egen hånd. Punktum fra min side.
Det handler ikke om mening, det handler om sund fornuft. Forklarer dog nogen, at nethinden ikke har noget at gøre med "følelsen" af farveblyanterne, altså med farveskalaen, at luft er antediluviansk skrot... #uvurderlig :)
Air'en er måske et stykke skrammel, men i dag er det den eneste bærbare Apple-laptop, der passer til et kontor med mere end 1 ansat. Fjolsen er altså ikke den, der køber Air, men den, der sådan skrumpet modelrådene fra Apple. Alle nye MacBooks er ubrugelige til kontoret.
Jeg har købt Macs til virksomheden i 20 år, og jeg har aldrig oplevet så håbløshed som nu. Og selvom jeg virkelig ikke kan lide det, købte jeg 2 Airs i denne uge.
Hvad er kontorets ubrugelighed? Nå, det er ikke fordi jeg er begejstret for de nye MacBooks, men jeg forstår det ikke rigtigt...
BTW, den nye MBP13 er mindre end den originale 13″ Air, vejer det samme (20g forskel), har nethinde og kraftfuld Intel, så at skrive at Air er den eneste, der kan bruges på kontoret, er et argument som en traktor er det eneste egnede køretøj til storbyer.
Du er seriøst en idiot, fordi Air er et alt for dyrt skrammel, bare på grund af det forfærdelige TN-panel. Dem, der ikke ønsker ydeevne, har 12" Core M-modellen, plus 2015 Pro-serien er stadig til salg, så selvom nogen ikke ønsker reduktioner og ikke har et sådant behov for det mest kraftfulde jern, 2015 modeller er stadig på lager som CTO. Men siden introduktionen af den grundlæggende 2.0GHz Pro uden TouchBar, ville jeg ikke engang købe en CoreM, hvis du overvejer at købe en MB12 med CoreM, den eneste mulighed, der giver en smule mening er 1.2GHz/512GB 2016 (længere batterilevetid og en smule kraftigere end samme 2015-model) … MEN til prisen på 47 NOK anbefaler jeg at tage en MacbookPro 990 basic 13 uden TouchBar i stedet, der er allerede to USB-porte, ydeevnen af en fuld- fledged 2016GHz i2.0 er et andet sted end CoreM, du skal ikke bekymre dig om støj, og det er noget tungere og koster næsten det samme... Kr 5
Fordelen ved CoreM 12” MacBook er maksimal mobilitet, så den er velegnet til en, der er vant til 11.6” Air.
Selv den originale MBP13 RETINA 2015 er kun lidt tungere end Air og tilbyder et uforlignelig bedre IPS-panel, er mærkbart kraftigere og har en meget god batterilevetid. MBP13 2016 uden TocuhBar tilbydes klart som en efterfølger til 5” Air, takket være den reducerede clockhastighed på i2.0 til 13 GHz.
Den eneste person, der før 2013 Air kunne have betydet noget, er en person, der havde det forbundet til et eksternt panel det meste af tiden... men du kan ikke tilslutte nogen af de nye 4K/4K paneler til Air alligevel... Air har et maksimum opløsning på 2560×1600, hvilket gør den ikke kun bagud men fuldstændig ubrugelig i fremtiden... (jeg er sikker på, at der er mange fjolser, for hvem hundrede er nok) men det er slutningen af 2016, ikke 2009, så argumentet at jeg det meste af tiden har Air tilsluttet et eksternt panel også falder fladt. Siden 2013, hvor den nye nethinde blev introduceret, er Air en dødlinje.
Man skal forstå den grundlæggende præmis...
Air 11.6" efterfølger til 12 Core M Macbook
Air 13" efterfølger MBP 13 2016 nonTouchBar 1.4/1.6GHz til 2.0GHz/2.4GHz
MBP13” 2015 efterfølger MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz til 2.9/3.1/3.3GHz
Air13 er større end 13 MBP2016 og vejer begge det samme:
https://www.youtube.com/watch?v=F8JMewmHtbk
Faktisk handler debatten om noget andet, alle dem der forsvarer Air-serien så meget har ikke pengene til Pro'en, eller de er ked af at bruge pengene på en bedre bærbar, der er ikke mere i det, det er også tilfældet med ovnen, at artiklen handler om Bliss. De foretrækker simpelthen at køre en billig Trabant frem for at betale ekstra for en Subaru.
Tillykke til "A1...". Du har sænket dig selv til Zeman-vælgeres niveau. Og lidt mere, og du kan endda overgå deres mønster.
Jeg stemte på Zeman baseret på anbefaling fra hans Excellence Andrew Schapiro fra den amerikanske ambassade, på trods af den højlydte modstand fra medlemmerne af den såkaldte "Prague Cafe", som er så dumme, at de offentliggør deres udtalelser på en Macbook Air , det er derfor deres kandidat Karel Schwarzenberg tabte valget, han havde hold med teknologisk tilbagestående udstyr. I vores Zeman-team havde vi alle MBP Retina, selv Mynář, kun hr. præsident havde Slivovici.
Okay. Du er ung, arrogant, rig og du kan ikke lide mennesker. Så faktisk, selvom du havde noget at sige, er det stadig værdiløst. Fordi du bander og sparker rundt som en bøss. Du gør opmærksom på stavningen, som du så selv udskælder. Og man ville helst gøre en almindelig landsbydebat til en kamp, men man ville alligevel løbe fra den. Så der ikke sker dig noget med en dyr gadget, som du godt kan lide at smykke dig med.. Er "Majk je panák" ikke dit forbillede? Eller er det ikke dig?
Hvis der var en "admin", så er du bare en kandidat til det, at skulle lave en anden "fed" profil til dit "behov"
Det må være hårdt at være dum og fattig på samme tid, ellers kan jeg ikke forklare sådan en utrolig dum reaktion. :)
Jeg kan ikke længere lide pris/ydelse-forholdet på den nye Macbook. Tidlige Macbooks var Unix-maskiner af god værdi sammenlignet med, hvad der var tilgængeligt på det tidspunkt. Men de nye Macbooks er blevet ret dyre og i forhold til markedet er de ikke længere så fordelagtige. En slags touchbar er noget af en stjæle for mig, især da jeg det meste af tiden har brug for et stort tastatur, mus og to eksterne 24″-skærme. Det er også en fejl at smide USB-stik væk. Jeg forstår, at det kan være godt for arbejde på farten, men for arbejde er det virkelig ikke en kæmpe forbedring. Apple har svigtet mig, det går ned ad bakke.
OK til at pakke piger, men ikke rigtig brugbar til arbejde
Jeg lovede hr. Blaha på hans eget ønske på Twitter, at jeg ville skrive en kommentar til ham om hans vrangforestillinger om den nye 2016 MBP, så her er den (det der står i citater er citater fra Michal Blahas originale blog).
Som en af de første tjekkere havde jeg en ny MBP13 uden TB og med TB til min rådighed, og nu har jeg en ny MBP15 på mit skrivebord i to dage, som jeg returnerer til forhandleren i weekenden.
TouchBar er helt OK, den er intuitiv og behagelig, den er fantastisk at bruge, men den er ikke en must-have funktion.
Den største fordel ved den nye MBP 2016
Først og fremmest er lyden, den er storladen...den bedste, den nogensinde har været.
På andenpladsen er muligheden for genopladning på farten fra en powerbank via usbc.
På tredjepladsen en højere intensitet af lysstyrke og et bredere spektrum af skærmen. Personligt foretrækker jeg skærmene i retina 2015-produktlinjen.
Ulemper ved den nye MBP2016.
Klart fraværet af en magsafe...det er uden diskussion.
For den grundlæggende nonTouchBar-model, kun to usbc-porte.
Ad dit patchwork af Mr. Blaha:
"Men jeg nægter at farvekode eller beskrive hvilket - visuelt ikke skelneligt - USB-C-kabel der er til opladning, og hvilket til hurtig dataoverførsel"
Så smid opladeren i skraldespanden og brug kun én type kabel, der er ikke noget nemmere. Så skal du ikke markere noget.
“Ydeevne/pris. Den bærbare computer kostede 30 % mere end en sammenlignelig 13” MacBook Pro i 2014 (CPU-ydelse +- den samme, grafik 3x langsommere, disk 4x langsommere) med en effektiv udholdenhed 25 % højere. Stigningen i ydeevnen svarer ikke til stigningen i prisen. Fra 2011 var MacBook'en sammenlignelig i pris med lignende Windows-maskiner. Nu springer prisen 1/3 over kvaliteten og ydeevnen af lignende maskiner til Win, uden nogen åbenbar grund."
Jeg holder pause her for "uden nogen åbenbar grund" du er ude af krogen igen, for den første langsigtede intervention fra CNB på kursen på korunaen, for den anden en højere omsætningsafgift end i USA, og for det tredje den generelle stigning i prisen for alle tjekkiske premium-forhandlere, som fandt sted for omkring to år siden
Andet non plus ultra bullshit:
"Nu springer prisen 1/3 højere sammenlignet med kvaliteten og ydeevnen svarende til maskiner til Win"
Giv mig venligst et link til flere maskiner med lignende kvalitet og ydeevne med Win, for jeg følger laptopmarkedet, men der er ingen sammenlignelig bærbar med MBP på markedet...
betingelser:
samme kvalitetslyd som MBP (baf der er ikke sådan en Win laptop)
unibody helmetal konstruktion (baf der er ingen sådan Win laptop)
sammenlignelig reel batterilevetid, ikke en papirværdi (baf der findes ingen Win-laptop)
et sammenligneligt niveau af stilhed, når du betjener en bærbar computer (baf der ikke findes en sådan Win-laptop)
lige så hurtig SSD (rigtig, ikke papirværdi) (baf der er ikke en sådan Win laptop)
mindst et QHD+ IPS-panel….
Du vil finde masser af bærbare computere, der foregiver at have lignende ydeevne, men ingen af dem har sammenlignelig batterilevetid, ingen af dem har en unibody-metalkonstruktion, ingen af dem er sammenligneligt støjsvage... for ikke at nævne, at ingen af dem har OS X.
Du ved meget om kvalitet, hvis du så den adskilte Dell XPS13 Windows laptop kvalitetsstandard, ville du forstå, at det er et billigt kinesisk konglomerat af elektronik i plast mellem to aluminiumsplader (i øvrigt med en frygtelig flad præsentation). .
Thinkpad X1 Carbon (som de fleste Windows-brugere er stolte af) har et ret hurtigt SSD-drev (på MBP2015-niveau), faktisk når det hastigheden af de første SSD-drev på SATA3-grænsefladen, dvs. den reelle hastighed for skrivning og læsning er omkring ti gange langsommere end i MBP2016.
Et par kommentarer til dine observationer:
"Apple leverer ikke et fuldt USB-C-kabel til hurtige dataoverførsler med MacBook Pro til NOK 60.000. Jeg skal købe en til for 500. WTF!!!”
Gå og hæng dig selv.
"Apple gav mig ikke et USB-C til Lightning-kabel til hverken telefonen eller den bærbare computer, så jeg kunne oplade iPhone'en fra den bærbare computer. WTF!!!”
Gå og hæng dig selv eller køb en reduktion.
"Kaos i modellinjerne i MacBook Air (hvad vil der ske med den?), MacBook og MacBook Pro og fuldstændig mystik med hensyn til, hvad der vil ske derefter. Jeg tror ikke, de kender sig selv«.
Der er intet kaos i modellinjerne, du har bare et begrænset antal tanker at forstå:
grundlæggende præmis...
Air 11.6" hvis efterfølger er 12 Core M Macbook.
Air 13" hvis efterfølger er MBP 13 2016 nonTouchBar (1.4/1.6GHz til 2.0GHz/2.4GHz)
MBP13” 2015, hvis efterfølger er MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz til 2.9/3.1/3.3GHz
Er der andet at misforstå? Lyder de tre linjer: (salg Air) Macbook (CoreM) og MacBook Pro som kaos? Andre producenter har normalt 150 forskellige modeller på markedet på samme tid, og du siger, at Apple har kaos i sig?
"Apple leverer ikke et fuldt USB-C-kabel til hurtige dataoverførsler med MacBook Pro til NOK 60.000. Jeg skal købe en til for 500. WTF!!!”
Hvis jeg betaler 60 for en bærbar computer, betyder 500 måske ikke engang noget. Hvad der generer mig mere er, at jeg først finder ud af det efter købet og spilder tid på at købe et andet kabel. Det ville virkelig irritere mig. Apple kunne have hævet prisen med 500 CZK og inkluderet kablet.
"Apple gav mig ikke et USB-C til Lightning-kabel til hverken telefonen eller den bærbare computer, så jeg kunne oplade iPhone'en fra den bærbare computer. WTF!!!”
Køber en reduktionsgear igen - samme problem, jeg skal ud og købe den. Plus nu har jeg en ekstra reduktion at bære rundt på.
Storslået lyd fra bærbare højttalere ser godt ud på papiret, men hvor ofte vil jeg bruge det? Når jeg er hjemme, har jeg eksterne højtalere, som selvfølgelig er meget bedre end de indbyggede. Når jeg er på farten, lytter jeg normalt gennem høretelefoner => næsten ingen brug.
Prisstigningen er derfor uforståelig fra Apples side. Hvis de satte prisen ned eller lod det være det samme, ville jeg stadig forstå, men de mister unødigt kunder som dette.
De, der bruger deres hjerner, vil bestille en reduktionsgear og et kabel med det samme, når de køber en MBP i Apple Store, tilbuddet er bredt nok, selv YTber Casey Neistat, som ikke fangede meget klogskab, bestilte en MBP med det samme med en reducer og en kortlæser...
BTW alle bestiller automatisk "usbctousba"-reduktionen imo... Pixel-brugere har det bedst med den nye MBP, de har et fungerende kabel direkte fra Google.
Hvis de brugte hjernen hos Apple, skulle vi ikke tvinge brugerne til at tænke på producenten. Og brugere til at bruge kræfter og penge på at udjævne fejlene hos kammeraten fra Cupertino.
Ikke at jeg er enig med kritikerne, men hvis jeg køber noget for 60k, vil jeg tænke lidt over det, hvis ikke og det er dyrt for mig, går jeg til en butik, hvor de vil give mig råd .
Personligt synes jeg, at dette at spytte på Apple efter et par kabler er pinligt. Jeg tror, at jeg om et år eller to simpelthen ikke skal beskæftige mig med dette, for USB bliver endelig standarden. Apple har virkelig større problemer end et eller andet dumt kabel, der er på lager.
Jeg vil tage det som udgangspunkt, men:
Air 13” hvis efterfølger er MBP 13 2016 nonTouchBar
– Prisen siger dog noget andet, Air kan købes hver anden måned hos Elektre for 25,- mod MBP for 45.
For mig er der ingen tilsvarende erstatning for selv et 12″ alt for dyrt stykke lort uden USB, når jeg oplader det (det gør jeg altid) + jeg har en USB fuld, og jeg bruger den anden lejlighedsvis, så jeg skal bruge mindst 3 med power :-(. Desuden har den en langsommere processor end iPhone eller min gamle Air.
Det faktum, at MBP er for professionelle, og at det er kraftfuldt og dyrt, generer mig overhovedet ikke, jeg er optaget af et stabilt OS og gennemsnitlig (eller under middel) ydeevne.
Det eneste, der generer mig ved Air, er, at den har en dårlig skærm.
Du kan ikke sammenligne prisen, 12″ CoreM koster også næsten dobbelt så meget som 11,6″ MBA... i virkeligheden er det efterfølgeren til 11.6″ MBA såvel som nonTouchBar MBP2016 med to usbc er faktisk efterfølgeren til 13" Air (det er det billigste), det er mindre end 13" Air, vejer det samme, og af alle de nye MBP'er er det mindst kraftfulde 2.0GHz Intel (igen sidder ved siden af base 1.4 og 1.6GHz Airum), det er den logiske efterfølger til Retina...
Men faktum er, at selv MBP 2013-2015 13″ Retina kun er omkring 300 g tungere og lidt dybere end 13″ Air... så Air har ikke givet meget mening efter min mening i flere år på grund af det dårlige TN-panel med lav opløsning. (måske kun for dem, der havde den permanent forbundet til en Thunderbolt-skærm)
"Desuden har den en langsommere processor end iPhone eller min gamle Air Det er ikke sådan, du kan ikke sammenligne ARM (iPhone/iPad) vs Intel... da de i GeekBench måske har en lignende score, men ARM." , selvom den er ret kraftig i dag, er den på x86, den mangler mange ting, den mangler AES NI og meget mere...
Ja, jeg prøver bare at sige, at der ikke er nogen erstatning for Apples indbyggede Air, fordi jeg ikke er villig til at betale mere end 40k for en gennemsnitlig computer (jeg bruger den til små ting med multimedier og ting, der kan' ikke gøres på en iPad eller iPhone).
Hvis Air kostede 30k og Pro 35k, så nok ja, for den har en meget bedre skærm, men Air kan fint købes for 25k (den laveste model er nok for mig) og omvendt til 45 Pro, det er bare for meget.
Så så snart Air slutter, har jeg intet valg og bliver nødt til at skære MAC. Kom nu :-(.
Og det værste er, at Windows ikke er løst og Linux ikke har iTunes. Kort sagt, jeg er i ærefrygt ;-).
Jeg må undskylde for de forkerte oplysninger. MacBook Pro i7 3.3 GHz med TouchBar holdt mig egentlig kun 4 timer i starten. Til sidst virkede det ikke som det, og jeg begyndte at søge. Dropbox var skylden, det brugte meget strøm, jeg var nødt til at afinstallere det, installere det og få alt synkroniseret igen. Problemet forsvandt. Nu skriver jeg 50 min. i Pages er jeg på WiFI 2.4GHz, skærmens lysstyrke er på omkring 80 %, AirMail kører i baggrunden, batteriet er på 90 %, og den bærbare computer viser 7:00 tilbage.
https://uploads.disquscdn.com/images/d77d03e812274b0ef4f5a7b993529780c07230153e0586f6043493bf2b9df574.jpg
https://uploads.disquscdn.com/images/6a2034d52f7d852efbd74ca9deea44a895c50688407fcb143b2e5d2e51da97c8.jpg
Folk, der tager en computer som et værktøj (skovl) – ikke som et statussymbol (hvilket også ofte er meningsløst, fordi katte ikke er de dyreste enheder, de kan købe), tænker sig om en ekstra gang.
Unibody er spild og en præcision af teknologi, kulstoflegeringen er langt mere holdbar. Lidt af hvert er muligt, men det er også væsentligt lettere.
Folk bruger kun NTB-lyd derhjemme, hvis de har en desktop, og der ikke er nogen til at forstyrre dem. Udenfor, i koret sammen med de andre, tager man høretelefoner på. Ellers har jeg derhjemme et skrivebord eller kasser i kajen
Med hensyn til udholdenhed er der bærbare computere, der kan holde i 22 timer, men seriøst, hvem skal arbejde sådan på det uden at blive opladet? Anyway, 8h begynder at blive standard for Windows (for kvalitetsmodeller, ikke lortet for 10 tusind)
Hastigheden på disken er for det meste ubrugelig, fordi for video (det eneste, hvor du kan læse forskellen mellem 600MB og 1600MB) har folk stadig eksterne
Osx er ubrugelig i et selskab, windows x er ikke perfekt, men det har avancerede funktioner, der mangler i osx. Osx har intet, som windows mangler. Det er ikke fordi man ikke kan arbejde på osx, det er ok, men windows og til dels linux er også ok.
Tilslutning til almindelige porte inklusive modem, berøringsskærm, stylus...
Højhastigheds trådløs dock
Højere ydeevne til samme pris
Professionelle, der ikke sidder på en kaffebar hele dagen, rækker ud efter T- eller X-serien.
Jeg havde din plastiklegering X1 Carbon i mine hænder, og det er et stykke affald med en dårlig kvalitetsskærm... forresten er der en til salg på nyx til 20k.
Problemet med alle Windows bærbare computere med 22 timer "sidste gang" er, at under belastning er den reelle udholdenhed knap 3 timer.
Hastigheden på diskene er kun ubrugelig for nogen, der skal retfærdiggøre køb af billigt affald som X1 Carbon med en langsom SOHO SSD, som er fuldstændig uegnet til arbejde i virksomhedssegmentet.
Bare rolig, din macbook PRO minder mig om knuste øldåser et sted i nærheden af en container
Jeg ejer begge, virksomhedens Lenovo X1 carbon og den personlige MB Air.
X1 Carbon som næsten !! 2x!! den dyrere maskine halter efter Air i absolut alt, dvs. batterilevetid, systemstabilitet (jeg bruger RHEL 6.7 og Winy), behandling, OS-hastighed. Men det, der virkelig bringer mig i knæ, er X1-skærmen, kan nogen fra Lenovo seriøst mene, at den kan sammenlignes med Air? Jeg behøver ikke at foreslå, hvordan denne bærbare computer ville sammenlignes med MB Pro, vel?
hvor mange generationer af x1 carbon og hvilken model af mb luft har du? hvilke vinduer har du på den?
kan du forklare, hvad der er galt med behandlingen af x1 kulstof? og virker RHEL ustabilt for dig? selvom det nok afhænger af, hvad du gør med det, kunne du måske skifte til den nuværende 7.3
og jeg tror ikke, at nogen vil sammenligne det med luft, det ville være en fornærmelse mod kulstof. luft har ikke sikkerhedsfunktioner (sandsynligvis er det derfor du ikke har det på arbejdet, det er i hvert fald det jeg går ud fra ud fra rhel), den har dårlig forbindelse, uanset muligheden for reparationer og holdbarhed
Air har de dårligste skærme i Mac-serien, det er det værst tænkelige valg, og alligevel er det et langt bedre arbejdsværktøj end X1 Carbon.
Air er ikke værd at beskæftige sig med i dag, den nye Pro er mindre end den gamle Ait og begge vejer det samme.
Selv i den grundlæggende populære version til 47k er Pro bedre end Air i alt.
X1 Carbon er en typisk repræsentant for bærbare Windows-computere af lav kvalitet.
godt, den nye macbook pro med gaybar er en typisk repræsentant for lavkvalitets macOS bærbare computere, de kan ryste hænder :]
Kan du Kk fortælle mig, hvilke funktioner der mangler i macOS sammenlignet med W10?
kk mangler BSOD, bunkevis af ødelagte drivere, automatisk genstart-funktion, MS Crash-funktion, bruger-nas*t-funktion, Windows langsommere funktion, spyware og telemetri-funktion og fantastisk MS Windows-antivirus, jeg kender ikke en bedre virusmagnet end Widle.
Nå, jeg vil give et eksempel fra i dag. Jeg havde brug for at kigge på vores regnskab, jeg er ikke revisor, og jeg har det ikke installeret på min pc. (men tæller heller ikke med, den kører på serveren). Jeg brugte applikationsvirtualisering. dvs. jeg kører applikationen på serveren, men jeg kan se den hos mig.
og lige eksempel nummer 2, jeg ville ikke scanne det jeg havde brug for på canon netværks multifunktionsprintere, fordi (selvom det er en højere netværksmodel) laver jeg ikke drivere til mac/linux (lav dem kun til udskrivning, ikke til avancerede funktioner af printeren)... men jeg var nødt til at jeg ville stikke en USB-stick ind der og scanne den på den, og så sætte den i mac'en, som ikke har et stik til det, så jeg bliver nødt til at få en dongle og så ville jeg trække det derhen.. det ville virke :)
— det ville jeg savne i dag, hvis jeg ikke havde vinduer
Jeg vil sammenligne osx med windows 10 home edition. virksomheden har avancerede sikkerheds- og netværksteknologier, som osx mangler. Jeg er ikke i tvivl om, at de delvist kan erstattes af nogle tredjepartsapplikationer, men vi taler ikke om osx længere
så er der noget lort som overvældende support til de fleste applikationer (det er nemt at finde noget, der virker på Windows, men ikke virker på en Mac, og på en Mac er det lige omvendt - desværre er det ting, der simpelthen bruges i virksomheder, det er trist, men folk med det skal leve og arbejde, hvilket er grunden til, at alle Apple-brugere kører en sikkerhedskopi af Windows), hardware- og driversupport (selvom det nogle gange sker, at enheden er en idiot, og driverne fejler (hvilket ikke er fejlen hos MS, men hos hardware/driverleverandøren) - så det er bedre, hvis der overhovedet er nogen, muligheden er, mere end ingen, understøttelse af touch, tablet-tilstand, ePen...
1. Mener du ikke fjernskrivebordet? En klient til macOS til at oprette forbindelse til Windows er normalt tilgængelig. Hvis du virkelig mener virtualisering, hvilket virtualiseringsværktøj mangler i macOS?
2. Tilfældigvis har vi også en Canon multifunktionsprinter. Ikke alle drivere er rigtig tilgængelige på den europæiske server, men de er frit tilgængelige på Canon USA.
Så du huskede to ting, som jeg straks afviste. Jeg vil dog gerne påpege, at der faktisk kun findes specifikke programmer til Windows, såsom Loxone config til opsætning af hjemmeautomatisering. Det er derfor, jeg har Parallels, og jeg kører det på Windows der på ingen tid. Ellers er det kun muligt i meget begrænset omfang.
Jeg mener ikke det fjerne område
Jeg mener ikke et virtualiseringsværktøj i betydningen paralleller, vmware-afspiller/arbejdsstation, virtuel boks
Jeg vil ikke sige, at du modbeviste noget, måske forstod du det ikke. det faktum, at der generelt er større tilgængelighed af software og drivere på Windows er velkendt, men jeg vil ikke skændes med dig om det, det er meningsløst
hvert OS har sin egen specifikke software, men det er generelt rigtigt, at hvis du arbejder på Windows, vil du på en eller anden måde komme til enighed med andre mennesker og sælge dit arbejde. hvis du arbejder på osx, så bruger du de samme vinduer som dig, på virtual. hvis du synes det er ok og behageligt at tage sig af 2 systemer i stedet for et,... for mig, kald det brugervenlighed, jeg er ligeglad ;)
1. Du er sandsynligvis ikke velinformeret, alle virtualiseringsværktøjer findes på macOS. Du kan også se på dit regnskab fra macOS.
2. Hvis der er nogen software, der ikke er til macOS, vil den blive lanceret ved hjælp af Parallels i kohærenstilstand, når ikonet er på macOS-skrivebordet, og du ikke engang ved, at den virtuelle boks er startet. For gamere er der Windows-drivere til mac, det hedder BootCamp, fordi mac-computere er normale pc'er, hvor du kan køre både macOS og Windows.
Bare nøjes med at køre alt på en mac. Du kan ikke køre software kun i Windows, som på den anden side kun er til macOS, og dem er der rigtig mange af.
Efter jeg skiftede fra Windows til Mac i 20 efter 2013 år, blev jeg mere effektiv på arbejdet på computeren, jeg er ligeglad med drivere, indstillinger og andre forsinkelsesproblemer. Hver gang jeg sætter en Windows-computer op for en kollega, bliver jeg ikke overrasket. Bare i sidste uge, på en Lenovo bærbar computer med en ren installation af Windows, var det ikke muligt at tilføje en bruger, i den nye W10 Settings menu, selv gennem kontrolpanelerne, stoppede det bare efter at have klikket på Tilføj. Jeg var nødt til at tilføje dem med en kommandolinje. Tak, jeg vil virkelig ikke have Windows som mit primære OS af disse og andre grunde. Jeg er selvfornægtende villig til kun at tolerere det som en nødsituation at starte noget særligt. Intet mere.
1. så link venligst til nr
2. sandt, men i rammen har du hele OS med alt, altså selv med sikkerhedshuller, hvis du er ligeglad med det og ikke kører spil på det
resten er irrelevant, vi taler om OS forskelle. ja, apple macs er normale pc'er, hvor der også kan installeres windows, hvilket mange mac-brugere gør, for til hverdagsbrug er osx ofte simpelthen ikke nok. hvis du har det installeret på din pc, så accepterer du dets installation med min erklæring.
1. Hvilket virtualiseringsværktøj du bruger i Windows, send et link til det.
2. Ifølge dig er maxOS ikke nok til hverdagen, men du kan ikke engang beskrive, hvad det mangler.
Tværtimod blev mit normale liv på computeren markant forbedret efter skiftet til macOS, og det samme gjorde mine kolleger og min kone. Den bruger endda noget software, der ikke findes på Windows, eller som findes i en meget frastødende form. For hende, som ikke er tekniker, var skiftet til macOS en velsignelse, og hun er ikke en almindelig bruger af blot en browser og e-mail-klient.
1. Jeg sagde, du ikke forstår https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh826068.aspx
2. se mine indlæg ovenfor, men du forstår dem ikke, så det er svært
Du må affinde dig med, at de dage, hvor der ikke var noget på Mac'en, er forbi, og du er faldet i søvn i teknologiens udvikling.
http://www.vmware.com/products/fusion.html
https://www.virtualbox.org
https://www.parallels.com/eu/all-products/
https://www.winehq.org
https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/download/
Jeg siger du ikke forstod. vin og ting baseret på den er tættest på, men det er ikke det samme. Jeg har brug for en fyldepen, og du fylder mig med et stykke kridt
Åh, så det er meningen, at jeg skal vælge en specifik macOS-kun ting, som jeg ikke kan leve uden, og vise dig, hvor ubrugelig Winsows er? Nej, det vil jeg ikke, selvom der er snesevis af sådanne ting, synes jeg ikke det er rimeligt.
Bare accepter, at alt foregår på mac'en med det faktum, at hver platform har specialiteter, som ingen anden platform har. Du kan dog køre dem i virtualisering på en Mac. I Windows gør mcu-virtualisering det dog ikke.
Du bad mig om et eksempel, og jeg gav dig et eksempel på, hvad jeg havde brug for den pågældende dag. det var ikke et eksempel på noget, jeg var nødt til bevidst at opfinde. faktisk når man bruger mac os normalt, så skal man bare have windows installeret, ellers er brugervenligheden på computeren omkring det halve (hvis man ikke bare skriver tekster på den og browser på FB), tror det siger det hele.
Nå, det er ret dumt. Ifølge dig er brugervenligheden cirka halvvejs, men du kan ikke liste, hvad der ikke virker på mac'en.
du har en aftale som en mongoler, når du ignorerer betydningen af hvert andet ord, jeg skriver
Venligst smut den anonyme, han er alligevel fuldstændig ude af køen, og jeg vil vædde på, at han aldrig har brugt en Mac.
Jeg brugte den i kort tid som studerende, min kæreste tog så mine x60'ere med Windows 7, og jeg led lydigt, fordi jeg kunne lide hende, og jeg sagde til mig selv, at min mand kan holde til alt, så hvorfor skulle hun lide på sin macbook ( det var sådan på det tidspunkt flot hvid plastik, ingen joke, jeg kunne godt lide HW :), så geninstallerede vi den på Windows 7, men x60s var stadig bedre, mindre, lettere, trackpoint..)
Jeez, det forklarer det. Du har erfaring med polycarbonat MacBook med Core 2 duo. Men det er 2010, på det tidspunkt var der heller ingen, der fik mig på en mac.
Dear Sir, I dag er det 2016, og du diskuterer med interesse under artiklen om MacBook Pro med TouchBar.
Der må være noget magisk over de MacBooks, når de tiltrækker hårde Windows-brugere til at diskutere dem. Jeg ville ikke engang finde på at skrive i diskussioner om Lenovo eller Dell, hvor dårligt deres OS er og rose macOS der.
Hvad er din grund til at bidrage til disse diskussioner?
"polycarbonat MacBook med Core 2 duo"... Jeg kunne godt lide HW, det var der ingen problemer med. og med hensyn til kontakten fra den nyere osx, ja, jeg har den, men jeg ejer den ikke længere selv.
Jeg har ikke prøvet touchbaren, men jeg kan forestille mig, hvilket rod det er, det er ganske udmærket (det vil sige, for mig kan jeg også forestille mig mange mennesker, der bruger den, af sådanne mennesker forestiller jeg mig mest nogen, der kan' t skrive alle 10, styrer det meste af tiden computeren med en touchpad og lever ikke oh IT – lige meget om de kalder det PRO... ligesom hvis de nye macbooks simpelthen blev kaldt macbook, og så gav de PRO råd med lidt bedre HW-specifikationer, måske 150 % højere profil, porte, som folk virkelig har brug for, dedikeret anstændig grafik, jeg tror ikke, nogen vil klage, de kunne skide på de gaybarer)
Så lad os opsummere:
Efter dine egne ord brugte du sidst en polycarbonat mac med core 2 duo fra 2010 eller tidligere.
Du kan ikke liste, hvad der mangler på Mac'en, du angiver kun specifik software, der kan erstattes.
Du kunne allerede godt lide HW mac fra 2010
Som en hård Windows-bruger går du rundt og diskuterer MacBook Pro for at fortælle dens brugere, hvordan det er umuligt at arbejde med, og Windows er bedre.
Du har en anden mening end marketingfolkene fra Apple om, hvordan man mærker deres modellinjer. Specifikt ville du ikke vælge PRO-betegnelsen.
Du har ikke prøvet TouchBar, men du ved bedre end mig, der skriver på den lige nu, at det er noget vrøvl.
Når du ikke har argumenter, begynder du at bande.
Interessant nok…
Du glemte en pointe mere, og det er, at du er en mongoler, der ikke forstår meget af det, jeg skriver, så bliver det næsten præcist (hvis vi glemmer unøjagtighederne i dit resumé)
Polykarbonat MacBook med Core2Duo har historisk set været en af de bedste bærbare computere, jeg nogensinde har ejet, jeg gennemgik hele mit universitet på den... fremragende tastatur, bedste visning af sin tid... let, lang batterilevetid (3x længere end andre W XP bærbare computere på det tidspunkt).
Ultra støjsvag og historisk set en af de mest pålidelige 2.5" hdd Hitachi, generelt var den hvide MacBook en super støjsvag enhed, igen var der ingen tilsvarende støjsvag Windows-laptop, også var der ingen Windows-laptop, der havde en sammenlignelig lydudgang, den hvide MacBook havde bedre lyd end MBP2013-2015, den første MacBook, der har overgået den i årevis, er dette års MBP 2016.
Og hvad der stadig ikke findes på Windows-platformen er en bærbar computer, der har mindst samme kvalitet touchpad som Macbooks (generelt), bortset fra den hvide MacBook, selvom det er en 2009 enhed, har den stadig en bedre touchpad end alle andre. svindlerne med Windows.
Jesus Kristus jeg kan ikke tro mine egne øjne
dette er nok det første og sidste indlæg, som jeg er enig i fra dig
Selvom jeg kan lide macOS, er windows ofte meget mere universelle. Du kan køre 3D studio max eller visual studio i Parallels, men det er i bund og grund på bekostning af ydeevne, eller du skal have en meget kraftfuld Mac-konfiguration. Du kører det bare i en virtuel maskine, og det kræver altid sin vejafgift. Det er derfor, jeg har boot camp på min MacBook. Virtualisering betyder også at presse batteriet mere. Btw. macOS kan også bide meget :-)
USB-C er en fantastisk standard. MacBook Pro oplader nemt MacBook 12′ fra de to højre stik, uanset om den er tilsluttet en kilde eller bare fra dens batterier. Fra nu af er kun én strømkilde og to USB-C-kabler nok til vores rejser.
https://uploads.disquscdn.com/images/0215177fe69b67f6c9e2c2c115fcf2b4a85ad1c5f4f81ba1dfd2eec86410a385.jpg
Det har intet med usb c at gøre - du skal kun bruge et kabel og du kan også oplade fra usb 3.1 eller fra en stærkere usb oplader (ca. 15w)
Kender du en computer, der ville have en strøm større end 1A ved 5V på USB-A-stikket? Kan du sende mig dens type?
Kender du til et kabel, der kunne omdanne 5V til 20V, så jeg kunne oplade en MacBook eller anden computer fra Battery Charging (BC) 1.2 5A 5V-porten? Send mig venligst et link til det.
Efter min mening er der ikke sådan noget Her er fordelen ved USB-C tydeligt vist, som ifølge standarden kan have enten 7.5W, 15W, 60W eller 100W og dermed strømforsyne enhver enhed, se her:https://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power
Kan det ikke lades fra løver?
Jeg kan virkelig godt lide det her, nogen køber en MAC for 60k og har ikke penge til at købe den for 500 :-D. Hvis de skulle give alle 2 kabler, ville det være lidt uøkologisk, unødvendigt og dyrt.
De samme høretelefoner. Jeg har brugt dem fra Apple, der følger med iPhonen med et 3,5" stik omkring 5 gange i mit liv, og jeg bruger normalt mine, som ikke passer i mine ører og har bedre bas. Jeg har i øvrigt et bluetooth-modul til disse, og dermed forbinder jeg trådløst i dag (både til MAC og til iPhone).
Jeg er helt enig i, at det lige nu er et dårligt tidspunkt at købe, for det vil tage et stykke tid, før alt er overført til det nye USB-C, og for det bliver lige så praktisk og sikkert som den nuværende version. I hvert fald ser ændringen godt ud. Det vil være fantastisk at forbinde alle enheder til hinanden ved hjælp af USB.
Alternativt vil producenterne begynde at udvide deres arbejde med trådløs brug, mange ting kan gøres på denne måde i dag, og du skal ikke beskæftige dig med nogen kabling ;-).
Tag en MAC-telefon på, ha ha :-D. Det kalder jeg praktisk brug. Den kan i øvrigt slås fra i indstillingerne (låses med dækslet).
det er nok for dem at give 1 kabel, men rådgivende, ustørrelse. og det er ikke det, at kablet bruges på denne måde, det skal kun 30% af de mennesker, der køber det, være, det handler om bekvemmeligheden og kvaliteten af Apples tjenester, som simpelthen sparer unødigt penge (jeg ved ikke om det er begge dele, det faktum, at du udelader et par ledninger i kablet, virker slet ikke nogle penge) ødelægger komforten, det tager 30% af brugeren. og ja, det er et pres at købe et andet kabel, men sådan fungerede det bare ikke
"JUST WORKS" sendt fra apple sammen med steve
og så er jeg også glad for introduktionen af USB-C, og jeg er glad for det faktum, at et par millioner idioter nu vil lide med MacBooks i to år og dermed tvinge periferi-producenter til at adoptere USB-C, og jeg vil hop på det velfortjente og velkørende tog, så får jeg en vidunderlig glidende overgang
Nyd gerne din ergonomisk uovertrufne Lejnovo X1 Karvon, for det har du alle kabler lige fra kineserne... nyd den interne ssd-disk med SATA2-hastighed, som ikke har nogen chance for at klare belastningen i enterprise-segmentet. Nyd Widle10 med telemetri, spyware, adaware og malware, nyd blæserstøjen under belastning som rumænsk Dacia-opvarmning, bare det virker :)
Sir, jeg undrer mig bare over, hvorfor du skriver i diskussionen om MacBook og ikke om Lenovo. Den MacBook har en magisk effekt på dig.
Jeg har en mac, og jeg diskuterer under artikler om macs. Jeg går slet ikke ind i diskussioner om Windows.
diskussioner om lenovo er ikke så livlige, for lenovo laver ikke kokotiner, og ingen brokker sig. Apple derimod har lavet noget lort på det seneste, og det er derfor, der er noget at skrive om, det er derfor :)
https://www.youtube.com/watch?v=D91VxfK8h5k
Jeg havde AIR med sejr, og det var fantastisk, men det var umuligt at knytte noget til det. Epl sov virkelig et stykke tid. Jeg ønsker ALDRIG noget fra EPLA igen. De gør grin med folk for at købe deres alt for dyre ting
Det ufuldstændige usbc kabel i pakken er så meget desto mere bullshit, når vi tager i betragtning, at de fleste, der køber en ny macbook, vil have deres første oplevelse med usbc, altså intet kabel derhjemme. Inkonsistensen i modellinjerne er også skør, men jeg finder de andre punkter ret overdrevne. En person, der betaler 100k for en telefon med en computer, har sikkert råd til at investere i et usb-lightning kabel. Hvis vi tager det modsatte scenario, at Apple ville give et usbc-lightning-kabel til den nye IP, vil det være et meget større problem og forvirring for mange mennesker. Om høretelefonerne. Jeg ved ikke, hvem af jer, der tager Apples lort om lyn som efterfølger til 3,5 mm-stikket alvorligt, men det er helt indlysende, at fremtiden, selv ifølge Apple, hører til trådløst, og hovedtelefoner med lyn distribueret til ip er kun en low-end mulighed, før trådløs bliver mere tilgængelig. Selvom der selv i dag kan købes relativt ordentlige trådløse høretelefoner for 1300 – 2000,- så ville jeg ikke se et problem i det. En person, der virkelig ikke kan klare den nuværende situation, skal købe sidste års model, som er fuldstændig tilstrækkelig i forhold til ydeevne.
en person der ikke kan klare den situation kan også købe noget andet end en iPhone eller en Mac, der er masser af gode alternativer