Apple præsenterede nye computere i dag, og aftenens hovedstjerne var MacBook Pro, selvom det primært skyldes, at det californiske firma ikke viste andre maskiner. Apple fokuserede dog markant på MacBook Pro, mest af alt på det nye touchpanel over tastaturet, som repræsenterer den største innovation.
Den nye MacBook Pro kommer traditionelt i 13-tommer og 15-tommer varianter, og dens hoveddomæne er Touch Bar, et berøringspanel, der ikke kun fungerer som en erstatning for manuelle funktionstaster, men også som et sted, hvorfra forskellige applikationer kan være kontrolleret. Det kan bruges i systemapplikationer såvel som professionelle, såsom Final Cut, Photoshop eller Office-pakken. Når du skriver beskeder, vil den kunne foreslå ord eller emojis som i iOS, i Photos-applikationen vil det være muligt nemt at redigere billeder og videoer direkte fra Touch Bar.
Touch Bar, som er lavet af glas, drevet af OLED-teknologi og kan styres med flere fingre på én gang, har også en indbygget Touch ID-sensor til at låse computeren op eller betale med Apple Pay. Derudover kan Touch ID genkende fingeraftrykket fra flere ejere og logge hver person ind på den relevante konto, hvilket er meget nyttigt, hvis flere personer bruger MacBook.
[su_youtube url=”https://youtu.be/4BkskUE8_hA” width=”640″]
Den gode nyhed er også, at dette er den hurtigere og mere pålidelige andengenerations Touch ID, som de nyeste iPhones og iPads har. Ligesom i dem finder vi også i MacBook Pro en sikkerhedschip, som Apple her omtaler som T1, hvori fingeraftryksdata gemmes.
MacBook Pro skifter også form efter et par år. Hele kroppen er lavet af metal og sammenlignet med tidligere generationer er det en væsentlig reduktion i dimensioner. 13-tommer-modellen er 13 procent tyndere og har 23 procent mindre volumen end sin forgænger, 15-tommer-modellen er 14 procent tyndere og 20 procent bedre i forhold til volumen. Begge MacBook Pro'er er også lettere og vejer henholdsvis 1,37 og 1,83 kg. Mange brugere vil også glæde sig over ankomsten af en rumgrå farve, der komplementerer det traditionelle sølv.
Efter åbning af MacBook tilbydes brugerne en dobbelt større pegeplade med Force Touch-teknologi og et tastatur med vingemekanisme, som kendes fra den tolv tommer MacBook. I modsætning til den er den nye MacBook Pro dog udstyret med anden generation af dette tastatur, som burde have en endnu bedre respons.
Et vigtigt kapitel i den nye maskine er også displayet, som er det bedste, der nogensinde er dukket op på en Apple notebook. Den har en lysere LED-baggrundsbelysning, et højere kontrastforhold og understøtter frem for alt et bredt farveskala, takket være hvilket det kan vise billeder endnu mere trofast. Optagelser fra iPhone 7 vil se lige så godt ud på den.
Indersiden blev selvfølgelig også forbedret. 13-tommer MacBook Pro starter med en 5 GHz dual-core Intel Core i2,9-processor, 8 GB RAM og Intel Iris Graphics 550. 15-tommer MacBook Pro starter med en 7 GHz quad-core i2,6-processor, 16 GB RAM, og Radeon Pro 450-grafik.2 GB hukommelse. Begge MacBooks starter med 256 GB flash-lagerplads, hvilket burde være op til 100 procent hurtigere end før. Apple lover, at de nye maskiner holder op til 10 timer på batteri.
Der skete også ændringer på siderne, hvor der kom nye højtalere til og samtidig forsvandt flere stik. De nye højttalere vil tilbyde op til det dobbelte af det dynamiske område og mere end halvdelen af lydstyrken. Hvad angår stikkene, er tilbuddet væsentligt reduceret og forenklet der. Apple tilbyder nu kun fire Thunderbolt 3-porte og et hovedtelefonstik i MacBook Pro. De fire nævnte porte er også kompatible med USB-C, så det er muligt at oplade computeren gennem enhver af dem. Ligesom i 12-tommer MacBook slutter den populære magnetiske MagSafe.
Takket være det kraftfulde Thunderbolt 3-interface lover Apple høj ydeevne og mulighed for at forbinde krævende periferiudstyr (for eksempel to 5K-skærme), men det betyder også, at mange brugere får brug for yderligere adaptere. Du kan for eksempel ikke engang oplade en iPhone 7 i en MacBook Pro uden, for du finder ikke en klassisk USB i den. Der er heller ingen SD-kortlæser.
Priserne er heller ikke for venlige. Du kan købe den billigste 13-tommer MacBook Pro med Touch Bar til 55 kroner. Den billigste femten-tommer model koster 990 kroner, men på grund af de stadig meget dyre SSD'er eller i tilfælde af bedre interne dele, kan du nemt angribe de hundrede tusinde. Den tjekkiske Apple Online Store lover levering om tre til fire uger.
Adaptere til den nye MacBook Pro.
USB-C/USB – 579 CZK
USB-C/Lightning – 729 CZK
USB-C (Thunderbolt 3)/Thunderbolt 2 – 1 CZK— Jablíčkář.cz (@Jablickar) Oktober 27, 2016
Det grundlæggende lager på den nye MacBook Pro er en 256 GB SSD. Højere mod ekstra gebyr.
512 GB SSD til 6 CZK.
1TB SSD til CZK 19.
2TB SSD til CZK 44.— Jablíčkář.cz (@Jablickar) Oktober 27, 2016
disse priser er en smule off imho
Disse priser er langt væk, IMHO...
For de penge vil jeg hellere købe en DELL og ikke denne overpris dual core. Men de vil købe fårene.. det er jeg ikke bange for :)
Den XPS13 med et QHD+ panel koster omkring 42K, men den har et frygteligt tastatur, defekte stik, ydeevnen er svagere end den grundlæggende MBP13 medio 2014, en anden ulempe er, at den har Windows, men der er også en version med Ubuntu, den er mærkbart mere støjende end Macbooks.
Så for mig, to grundlæggende spørgsmål og en - to kommentarer. Spørgsmål 1: hvad er den maksimale åbningsvinkel for den bærbare computer. 2: Hvis der er en volumenkontrol på berøringspanelet, og menuen for den aktive applikation altid vises der, betyder det, at hvis jeg arbejder i Word og spotify kører i baggrunden, så hvis jeg vil slå musikken fra, så flyt sangen osv. virker den ikke i øjeblikket, fordi jeg vil have kontrolelementerne til word (photoshop, hvad som helst) vist der? – et særskilt spørgsmål er så, hvordan det hele vil fungere med installerede vinduer.
Det nytter nok ikke noget at diskutere prisen, men det, der er en stor skuffelse for mig, er batteritiden. Microsoft er på 16 timer med nye bøger, her er det stadig 10 :(
I højre side af Touch Bar er Control Strip, hvor disse systemknapper til justering af lysstyrke, lydstyrke osv. er placeret. Control Strip skal altid være synlig ved siden af den stribe af knapper, som hver applikation vil have sin egen, men Jeg kan endnu ikke finde ud af, om Control Strip kan lukkes af udviklere. Eventuelt kan den fjernes af brugeren selv.
EDIT: Jeg har allerede læst udviklerdokumentationen, og at Control Strip altid skal vises, medmindre brugeren slår den fra.
Jeg ved ikke, hvem af de tjekkiske folk der vil bruge 55 til startprisen for en bærbar computer, jeg er ret forundret over portene, men jeg ser det som en god taktik fra Apples side at tjene mere på reduktioner osv. Tja, det er interessant, men de kan gøre det med dette prisskilt kun tillade det i USA, men bestemt ikke startmodellen 55000 her :D. Nå, forbindelsen er forfærdelig, tanken om, at jeg vil have en bærbar computer hængende fra hver side til noget. Magsafe-opladningen var fantastisk, men nu har Apple helt fjernet den. Steve Jobs er ikke længere i live, der er ingen planer, så de tager det fra Gud ved hvor. Ellers overraskede OLED-touchbaren mig, den ser godt ud.
Ja, touchbaren ser interessant ud. Pigen fra Adobe ved Apples præsentation arbejdede med det, som om hun havde det der for altid :D Reduktionen torturerer os mere og mere. De er ikke hovedsageligt lige reduktioner (passive), såsom HDMI-DP, men controllere, thunderbolt er dybest set PCIe på et Mini DP stik, så reduktionen til 1Gbit RJ-45 er faktisk et netværkskort. Hvilket til dels forklarer prisen. Progressiv miniaturisering skubber simpelthen periferiudstyr ud af computeren, paradoksalt nok.
Den dumme touch bar fordobler bare, hvad du har på dit skrivebord for længe siden, jeg vil gerne se hvordan du vil glide dine øjne på touch baren og skærmen og i positionen som en liggende skydespiller Med et stativ vil du ikke engang se berøringsbjælken i en 15 % vinkel
Jeg siger heller ikke, at det er en innovation, som jeg ikke kunne leve uden, bare at det er interessant.
præcis... hvorfor skal jeg rotere eller rulle noget på TB'en, når jeg kan gøre det mere bekvemt på pegefeltet?
Det forekommer mig, at jeg er faldet fra en stor højde, når du skriver, at jeg tager det som en god taktik fra Apples side, det tjener mere på reduktionen, så nogen vil begynde at røve dig, du ser det som en crack-taktik , så det er en god rod
God taktik for dem, ikke for os brugere. Vi må have misforstået hinanden.
For mig:
CPU - kunne vente
RAM - ganske normalt, jeg er lidt frustreret over manglende evne til at opgradere til 32 GB for 15'eren. Det er en skam for en 100k macbook, der burde holde et par år.
SSD - det er en skam, at det ikke er 512 i basen, og tillægget for 1TB er ikke lidt mindre
Display - klassisk, altid skinnende, fordi det ser så cool ud
Emballage – Apples trend fortsætter, så tykkelsen er mindre og komponenterne er pænt smurt og drevet går væk. Mindre vægt vil glæde, ja igen.
Tastaturet – touch bar ser interessant ud, og jeg vil gerne prøve det. Desværre har jeg ofte en macbook på mit skrivebord med tilsluttet tastatur, som Apple ikke introducerede, så det giver ikke meget mening for mig.
Forbindelse - jeg er i gang. På den ene side tror jeg, at USB C er den rigtige vej at gå. På den anden side ville det nok begrænse mig en del, og jeg ville savne Magsafe. Lige meget hvad er tallet stort set det samme - den ene forbinder skærmen, opladeren og to porte forbliver, som nu.
Jeg ville nok vente et år eller to, før USB C-tinget starter op, så måske. Men prisen er så brutal, at jeg beslutter mig for en Mac Pro eller iMac og noget ældre bærbart.
Et blankt display ville være fint, hvis det havde en perfekt flerlags anti-reflekterende belægning, hvis det kan gøres på optik i linser (i ca. 50 år), hvorfor ville det så ikke være muligt på lige glas, der dækker skærmen? Prisen er allerede ret høj, så et par USD op ville være fint. Eksternt tastatur i kombination eller inkompatibiliteten med touchbaren opstod for mig umiddelbart under præsentationen. Antallet af porte forbliver og forbliver ikke. Hvis jeg nu tilslutter en anden skærm (HDMI) og en oplader (MagSafe), vil jeg stadig have to thunderbolts og to 15 USB, altså 3.0 porte (på en 4″ rMBP). SD-kortlæseren er også fin, jeg tror, at mange bruger den ofte, jeg er en undtagelse, jeg tager billeder på CF. Hun forsvandt også. Jeg kan godt lide tastatur og touchpad, men ellers ser jeg ikke den store grund til at slippe af med midten af 2014 og købe en ny.
det interessante er, at de selvfølgelig bruger antirefleks, men indtil videre har de de mest perfekte med iPhone :) Den er ikke almægtig og objektivets optik er lidt anderledes.
Selvfølgelig bruger de det, men det er langt fra perfekt. Hvis det slet ikke var der, ville det ikke være muligt at se det.
Helt enig, jeg håbede bare i al hemmelighed, at de trods alt ville introducere 14 og 16 varianten. 14'eren ville tillade en dedikeret gpu'er at passe ind i kroppen, og 16'eren ville udfylde hullet efter den forsvundne version 17, som mange mennesker stadig savner. Samtidig er det størrelser, der kunne være lige så tunge og dimensionelle som de tidligere modeller, takket være den nye konstruktion. Nå, ingen skam.
PS, at bruge de store pegefelter som en grafisk tablet i forbindelse med en Apple-blyant er måske slet ikke en dårlig idé.
En blank skærm er ikke fordi den ser cool ud, men fordi den giver et skarpere billede og bedre farve. Dette er logisk set fra et fysisk synspunkt, fordi den matte overflade ikke er flad, lysbrydning bla bla...
Efter min mening er der visse ting, som Apple ikke bør ændre på. Det er MagSafe og det glødende æble på låget. Disse er identifikationsmærker. Ligesom Mercedes har en stjerne på motorhjelmen, har Apple disse skilte her. Måske MagSafe ikke så meget, men jeg er ked af det, det har bestemt beskyttet mig og ikke kun mig mod serviceredning mange gange. Så enten er Apple stolt af sin fortid, eller også forstår jeg det ikke.
Evant brugte hele timen på at skille nogle lameller ad over tastaturet. Det virkede allerede utilstrækkeligt for mig. De havde jo en opdatering til mac pro, mac mini, iMac osv. og så var det pludselig slut. Så hurtigt, som om den største teknologivirksomhed i verden ikke kunne tilbyde os mere. Skuffende for mig. Bar og ur?..
Så da jeg så priserne, begynder man pludselig at spare det, man har. Min SSD mac mini 2010 og i7 MBP 17″ 2011 vil formentlig holde lidt længere, og jeg skal nok gøre den færdig med den. For disse 50 og 60t. Jeg kan virkelig ikke nå maskinen mere. Selvom jeg igen købte basaren dengang.
Jeg vil nok ikke misligholde desktopversionen, men den bærbare ende. Jeg kan huske, hvordan jeg købte en 13″ MBP i 2009 for 20 t. Den første mac, købt med Mac Leopard-bogen, så jeg var bange for den... Men det er fortiden. ..
Jeg kan stadig tænke på det nu. Hvis dette er Cooks svar på faldende Mac-salg, har denne fyr virkelig ikke noget at gøre med at være der.
Åh ja, det glødende æble har holdt mig med selskab siden PowerBook G3 (år 2000), hvor det var på hovedet af nogle mystiske årsager :D så jeg ville også savne det. MagSafe er sandsynligvis det bedste strømstikdesign, nogen nogensinde har tilbudt i en bærbar computer. Han har afværget utallige potentielle fald fra sofaen eller bordet. At drive en USB-C-computer virker ubelejligt for mig, hovedsageligt af to grunde. Dels er det et relativt subtilt stik med et stort antal ben, og det kan forventes, at hyppig frakobling og tilslutning af kablet vil føre til dårlig kontakt over tid, eller i værste fald ødelæggelse. Og så ved at tilslutte kilden, blokerer du det stik for mulig brug af en anden enhed, som du gerne vil tilslutte. Jeg har vænnet mig til den væsentligt mere holdbare torden, men selvom jeg har et netværkskort eller en anden enhed tilsluttet, vil jeg helst ikke flytte den bærbare computer overhovedet. Om Cooks svar... Jeg så den særlige begivenhed live, og jeg lagde mærke til, at Cook til sidst var den første, der forsvandt fra salen, og sad på den allerførste række. Mærkelig…
Kulturelt indlæg: det glødende logo på computere skulle oprindeligt være omvendt. Men uanset hvad, vil den altid være i en eller anden tilstand (låget åbent/lukket) for en anden - enten for ejeren af computeren eller for 'andre'.
Oprindeligt skulle det være synligt korrekt for den person, der ejer computeren, og være på hovedet for 'andre'. De har dog vendt det om af den grund, fordi brugeren slet ikke ser logoet ved brug af computeren og derfor ikke opfatter det, men det er altid synligt for 'andre' og bør derfor altid ses korrekt for dem.
Åh, og de bærbare computere? Dejligt, men det vil jeg ikke. Du laver virkelig sjov med de priser. Dette er ikke længere en 'PRO'.
Jeg har sagt det til mig selv i årevis og til sidst giver jeg altid op og køber et æble til, jeg ved ikke hvad jeg skal putte i det, men du er sikkert afhængig af det :D men denne gang er jeg virkelig gjort.
Jeg ventede på en ny mini, men den får jeg nok ikke. Jeg tror ikke på noget mere. Cook er i stand til at skære den, såvel som MagSafe. I opladeren stikker den nuværende meget "socialt". :)
Ja, jeg kan også huske hvordan jeg i 2009 købte en ny macbook pro for omkring 30k. Men du skal også huske, at dollaren var omkring 18, mens den i dag er 24
trist trist, men jeg vil ikke gentage, hvad der allerede er blevet sagt her. Jeg skiftede lidt fra Win (én macbook, iphone, mac mini osv.), dette er et koldt brusebad. Hvis de vil lede det ved at sige, at det er lige meget, hvad vi sælger – de køber det alligevel, så tager de (i hvert fald i mit tilfælde) fejl.
Hele TouchBar-tinget har intet at gøre med produktivitet. Lad mig forklare. Problemet er dens natur – dets dynamiske indhold ændrer sig hele tiden, hvilket tvinger dig til konstant at se på, hvilken tast/glyph du faktisk trykker på. Enhver øjenbevægelse uden for skærmen er en katastrofe for seriøs produktivitet. Selv Microsoft forstår denne afslørende Surface Dial-controller for en dag siden.
Disse MacBooks' største annoncerede funktion vil sænke din produktivitet. I stedet for at give de solide Fn-taster flere funktioner, fjernede de dem. Nu er det en klapsalver værd tilgang. TouchBar er bare et stykke legetøj. Vågn op, folkens :-)
Ja, jeg kan bestemt ikke forestille mig, at en professionel assistent skriver med alle 10 fingre og samtidig bruger touchbarens ordforslag... og det er bare den helt grundlæggende funktion – at skrive. Hvis du nu ikke finder den retarderet, så ved jeg ikke hvordan jeg skal ombestemme dig :-)
En professionel bærbar til 100 uden forbindelse til omverdenen? Jeg kender ikke nogen omkring mig, der bruger flashdrev med USB-C. Ingen af forretningspartnerne har endnu trukket noget lignende. Hvad med tordenboltreduktion - eksisterer den endnu? Jeg vil ikke tilslutte et flashdrev med en klassisk USB, jeg vil ikke tilslutte et Apple optisk drev, jeg vil ikke tilslutte en ekstern thunderbolt-disk, jeg vil ikke tilslutte en dataprojektor eller en ekstern skærm... Hvad er meningen med alt dette? At bære og bære nogle reduktionsgear overalt? Med 2015 MBPr tager jeg bare maskinen op og går. Med det nye 2016 vil jeg være forfængelig overalt. Forlegenhed.
Jeg kunne ikke have sagt det bedre. Jeg bruger NB 90% som en let bærbar desktop (permanent tilsluttet strømforsyning, USB-nøgle/mus, ekstern skærm, USB-drev til backup via TimeMachine osv.). Jeg kan ikke se, hvor og hvordan jeg ville tilslutte det hele - jeg har sikkert købt ti adaptere ;-) Og jeg køber ikke muligheden for én adapter + USB-hub - jeg har endnu ikke set en USB-hub, der ikke gør det laver noget støj og forårsager ikke "mærkelig" opførsel af de tilsluttede enheder.
Det vil tage to/tre år, før USB-C bliver standard.
Find en Belkin usbc-dock, den har alt hdmi, usb3, rj45, minidisplayport...
Som cool, jeg har tænkt mig at købe en 300 dollars dock til en i forvejen overpriset computer, så jeg kan tilslutte en dum ekstern HDD eller flash...
Macbooks forekommer mig ikke dyre, ingen anden bærbar på markedet har en unibody-konstruktion i aluminium og sammenlignelig batterilevetid, og Dell eller Lenovo har heller ikke tilsvarende hurtige SSD-drev.
Det er et spørgsmål om perspektiv. Selvfølgelig er unibody-konstruktionen en genial idé, og den hurtige SSD er fantastisk. Min pointe er, at de computere bliver ved med at blive dyrere. Da den første 13″ Retina startede, var den omkring 40 tusinde, 15″ med integreret grafik var til 50 og noget, selvfølgelig kunne BTO nemt klatre til 80 og mere. 15″ 2015-modellen var omkring 62, 2016-modellerne starter ved 13″ for 46 og 15″ ved 74. Og for det får du en smuk maskine, men du forbinder praktisk talt ikke noget til den. På en 13″ med to USB-C'er, slet ikke noget, når den ene tager strøm. Desuden forblev mindst 3,5 mm lydstikket. Men den understøtter stille og roligt ikke længere optisk digital udgang. Vi får bare mindre og mindre for flere og flere penge. Jeg kan ikke lide at have reduktioner for alt, og en anden hvert par år.
De roder bare med os, og de forsøger ikke engang at vise det som regn. Apple er ikke længere interesseret i nogen PRO-sfære, de lever af telefoner og tablets, og de få snobber, hjerteknusere, professionelle eller djævelen ved, hvad de skal kalde den mangfoldige gruppe, ignorerer de bare stille og roligt.
Prisstigningen er åbenlys, der kan ikke være nogen uenighed om det, derudover har den nyligt introducerede MBP kun et par store innovationer, nemlig sommerfugltastaturet (jeg roser det) og OLED-panelet med kontrolelementer (vi vil se i tid, hvis dette er en reel fordel).
Under hætten er mere kraftfulde GPU'er, CPU-ydeevne indtil jeg ser de første resultater af Geekbench og passmark vil jeg ikke evaluere, ssd'en formodes at være endnu hurtigere end i Early2015 (det er allerede en uovertruffen kanon i højere lagerkapacitet).
Så skal det være et bedre IPS-panel med et bredere spektrum og forbedret lyd med en højere lydstyrke (igen, det kan kun evalueres, når jeg kan røre det live).
Den største fordel for brugere, der tilslutter eksterne LCD-paneler, er muligheden for at forbinde 4K og 5K @60Hz paneler via et enkelt kabel.
Jeg anser fraværet af en magsafe og en hukommelseskortlæser for at være den største ulempe.
aluminium? genbruge fra øldåser?
konkurrence i form af virksomhedens Lenovo ThinkPad board har magnesium og kulstoflegeringer, to klasser bedre materiale på alle sider
med hensyn til SSD, er du ude af spørgsmålet igen, jeg anbefaler at undersøge mulighederne, for eksempel lenovo x1 carbon, de PC SSD
og du behøver ikke engang at svare mig på nogen måde, måske ville du bare indrømme at du griner lort
Dit sprog er Thinkpad-materialer "sr4cky", Lenovo Thinkpad har intet til fælles med IBM Thinkpad, alle der har haft en af de nyere Thinkpads i hænderne ved hvad de taler om.
Konkurrencen er værre i alt, tastaturet, ingen unibody... den har ikke nær så meget batteritid som Apple, uanset at alle konkurrerende modeller er meget støjende i forhold til MBP, især Thinkpads er bærbare fans. :)
Kan jeg svare? Måske er det bare fordi du er dum, og jeg er meget ked af det på din vegne, selv SSD'en i Thnikpad er ikke nær så hurtig som i MBP13 Early2016:
X1 Carbon 2016 (20FB) – Meget langsomme SSD-skrivehastigheder
Indstillinger
08-09-2016 03:18 AM
Har lige fået min helt nye X1 Carbon (4gen 2016/20FB) med 512 GB PCIe NVMe SSD (THNSN5512GPU7). Forventede en lynhurtig disk, men den føltes træg noget, som AS SSD Benchmark bekræfter (se vedhæftet fil).
Ifølge specifikationerne skulle dette drev tilbyde op til 2400 Mb/s læsning og 1500 Mb/s skrive. Men jeg får 1800 MB/s læst og afgrundsdyb 113 MB/s skrive.
Bare se på YT for de første benchmarks, BlackMagic MBP13 Early2016 i5 2.0GHz og 256GB SSD har skrive omkring 1300Mb/s læse 2000Mb/s vs Lenovo X1 1800 MB/s læse og mindst 113 MB/s skrive.
Og husk på, at vi sammenligner 256 GB i Macbook og 512 GB i Lenovo, logisk nok vil 512 GB i Macbook være mærkbart hurtigere end de grundlæggende 256 GB. Så selv med den dobbelte kapacitetsfordel ved Lenovo, var X1 Carbon ikke i nærheden af at angribe hastighederne i basis-MBP2016-varianten, virkeligheden er, at X1Carbon 512GB har samme skrive- og læseværdi som basis 120GB MBP13 medio 2014...
Altså en hån mod Lenovo og de fjolser, der køber det.
hvis jeg vidste du var en idiot fra det øjeblik du skrev det indlæg, som jeg oprindeligt svarede på, er diskussion med sådan en meningsløs, internettet har allerede lært mig det :], du vil gentage dine vittigheder i det uendelige, selvom jeg giver dig links her for at afvise dine påstande igen og igen
lenovo købte hele ibm-afdelingen af personlige computere, inklusive udviklingsteamet og patentet, det fælles navn... lad os sige, "kun mennesker", historien og hardwaren :], ja, den har ikke længere det smukke IBM-logo, som de ifølge de dengang kontrakter stadig kunne bruge i 2 år efter erhvervelsen
det nuværende "shit", som du kalder det, er bedre end hvad Apple tilbyder. Jeg indrømmer, at x1 carbon i sin oprindelige form ikke interesserede mig nok til at opgradere, men thinkpads er stadig de bedste business laptops i verden
tastaturet er et spørgsmål om personlig præference, men journalister vurderer det som det bedste tastatur, der er tilgængeligt på en bærbar computer, dette vurderes også af journalister, der hovedsageligt er orienteret mod Apple (theverge trebo)
om støjen... åh, hvad med noget bevis? :]
en lommelygte, du har brug for X råd, x260 har mulighed for ekstern lommelygte, jeg tror den holder i op til 22 timer og kan skiftes i farten, .. for en professionel der bruger den i marken er det en skønhed, for en nørd som dig, der bruger det derhjemme, stop porno, det er meningsløst
det faktum, at du citerer en retard, der prøvede det drev, da det havde en antivirus-bezel eller en anden, generer mig ikke, alle der er interesserede kan google helt andre resultater inden for 2 minutter og se, at du er seriøst retarderet :]
btw, forskellen mellem MB/s og Mb/s er 8 gange, hvis en af de besøgende ikke vidste det,
det ved fjollen Jager ikke, det er klart
Problemer med X1 Carbon højt cpu blæser er ganske nok, i betragtning af at vi servicerer Lenovo dem (uofficielt), sender officielle Lenovo Thinkpads til Wien i bedste fald, mest til Polen.
Kvaliteten af nutidens Thinkpads er lidt bedre end MSI (total sr4cka)... den øgede støj fra Thinkpads (generelt) kan aldrig justeres, så Thinkpad er lige så støjsvag som en MBP, men hvad der kan gøres er at flashe en modificeret firmware eller leg med CPU-FAN... i hvert fald, det er sr4ní... og det hører til Thinkpad... det største minus er fraværet af OSX.
Nå, virkeligheden er, hvad den er, Lenovos SSD i alle Thinkpads er objektivt set langsommere end Macbook Early 2015 og nyere... og hvis jeg skulle sammenligne de samme kapaciteter, er den flere år bagefter Apple.
Årsagen er enkel, Lenovo installerer en billigere SSD, der er ikke mere i det.
Eksterne batterier kan tilsluttes alle nuværende MBP'er med USBC... så det var det :) så kan man sigte efter 30 timers udholdenhed, men jeg er ikke interesseret i udholdenhed med et eksternt batteri... eksterne batteripakker findes også til magsafe modeller.
Virkeligheden er, som sædvanlig, jeg har ret i alt, og du er et fjols. :)
" "kun mennesker", historie og hardwaren :"
"med hensyn til støjen... åh, hvad med noget bevis? :]"
Hvad skal man bruge Google i stedet for at sprøjte vrøvl?
Selvom jeg kan være enig med dig i nogle henseender, men pas på dit sprog, du taler så groft og bevidst derhjemme
Hvis du har ret, vil ingen købe det, og bliver nødt til at reagere.
Jeg har ventet seks år på det her? ;-) Jeg har en 2010 (den med GPU-fejlen) og jeg ventede på PROcko med SkyLake. Nu overvejer jeg seriøst 2015 til salgsprisen..
Go for it, jeg synes, 2016 er en forfærdelig flyvetur...
Åh ja... så skete det værste - de bukkede igen under for kommercialismens meningsløse pres - tyndere - lettere - dyrere.
Det kan antages, at virkningerne vil være klare:
– Endnu mindre udvidelsesmuligheder (hvem vil ikke have mere RAM eller SDD over tid)
– Stort set bestemt ikke repareres (enhver fejlfunktion = udskiftning af hele elektronikken for en utrolig sum penge)
– Kortere faktisk batterilevetid (min 6 år gamle MBP17 havde mere faktisk batterilevetid efter den tid (ca. 4 timer) end den sidste MBP (ca. 3 timer) – pas på, jeg taler ikke om at bruge MBP af folk, der kun har WOW-effekten (=surfing) over nettet), men om rigtigt arbejde, når computeren er virkelig beregningsintensiv)
– Overophedning = rædsel – fans stopper næsten aldrig under egentligt arbejde
Så for mig er den eneste rigtige grund til at blive hos Apple deres macOS. Måske vil macOS med tiden også blive opdateret i samme ånd, som HW opdateres - altså for at appellere til en større gruppe mennesker, der ikke kan forstå mere komplekse kvalitetsmål end vægt, tykkelse, pixeltæthed, ... så måske efter ti år vender tilbage til Microshit Widlí.
Jeg synes den bedste del af hele præsentationen var udlændingen Makato, som fik gratis reklame :) men ellers.. man bliver ved med at sige til sig selv, at det ikke kan blive værre, men måske må vi se for os selv næste gang.. jeg håber at det nuværende jern holder nogle år endnu..
det sjoveste ved det hele er, at den der køber en ny iphone og en ny computer (med bar) i år skal købe et nyt kabel, for ellers bliver de ikke tilsluttet :)
Jeg er ikke en hader, men gårsdagens præsentation er en stor skuffelse for mig, selvom jeg glædede mig til den som en ny iPhone... 1) Det glødende æble er væk. 2) MagSafe væk 3) Forbindelse for mig personligt nul (USB-C), medmindre jeg køber adaptere. Du kan ikke engang oplade en iPhone uden reduktion... Kortlæseren mangler. 4) OLED-strimmel - hvorfor? Enten har jeg en berøringsskærm, eller også har jeg ikke, det er noget midt imellem. 5) Prisen på 46 for den svageste model er lidt uden for mærket 6) Batrflaj-tastaturet passer ikke til mig, lavt løft, jeg havde en MacBook 12 - men det er subjektivt. 6) Uopdateret luft. Suma: For mig som iOveci lyste iObloha ikke op. Jeg beholder Air 13 og undskylder over for ham, at han ville forlade de gamle kendinge til de nye.
:))) Jeg har længe haft lyst til at forlade mine bekendte, men det er ikke lykkedes. :))
Diskussionen er virkelig nærende og som den skal være. På en eller anden måde forstår jeg det ikke. Efter hver keynote græder de over, hvordan Apple ikke innoverer, og når de præsenterer en computer, der er milevidt fra konkurrenterne med hensyn til design, funktionalitet og fejlretning og samtidig portabilitet, klager vi over, at den ikke har en flashdrev, og jeg kan ikke ændre RAM'en efter 5 år? Vil vi virkelig ikke blive, hvor vi er? Fuldt brugerudskiftelige indvolde, en mat skærm, en kortlæser og noget til disse flashdrev, og hvorfor i alverden findes der ikke en 16″ variant? Fordi jeg drømte, at den ville komme til nytte... Og fordi den ville holde mig længe nok, så jeg ikke skulle købe en til. Nå, hvem ville ikke kunne lide det. Men vis mig en virksomhed, der tænker sådan og tilbyder sådanne produkter i dag. Vil du have USB og en mat skærm? Køb Lenovo, HP osv. Hvad er dealen?
Sagen er, at vi har brugt macOS i årevis og ønsker ikke at skifte til Win. En anden ting er, at Apple plejede at lave matte skærme, og nu laver de dem ikke længere, det er meningen. For eksempel har jeg personligt ikke noget imod USB-C, og jeg ville heller ikke have noget imod udskiftelig RAM, hvis det var muligt at bestille en konfiguration med 32 GB RAM. Og hvis det ikke er muligt at udskifte SSD'en, så ser jeg som servicetekniker det som en stor fejl, for disken kan simpelthen blive dårlig med tiden, hvad enten det er en HDD eller en SSD. Det store problem er efter min mening prisen, som kunne have været virkelig lavere, hvis bare fordi der var tidspunkter, hvor MacBook Pro var væsentligt billigere.
Det forstår jeg selvfølgelig. Til gengæld er tendensen inden for IT tydelig og klar. De færreste fokuserer på nem reparation og brugerudskiftelighed. Vi smider den hellere ud og køber en ny. Selvom jeg heller ikke er enig i det, tager jeg det som en hyldest til, hvor progressive og samtidig skæve vi lever i. Forbrug, spild og det hele... Sådan går det i dag. En stærk dollar gør også sit...
Nå, en stærk dollar, snarere en kunstigt undervurderet koruna, hvis det ikke var for CNB's indgriben, kunne dollaren være for en helt anden valuta... :-/ Men det er også en del af vores absurdisme. Vi beskytter store eksportører, og folk bliver hacket.
I lyset af gårsdagens "fænomenale HW-afsløring" - hvad med en pålidelig hackintosh? Er der nogen der har erfaring? Hvordan vælger man her i Tjekkiet? Tak for tipsene.
Jeg løste det ved at købe en Mac Pro 2010 og opgradere.
jj, jeg købte også en mac pro, den sidste aluminiumsrevision.
Jeg fik en gtx970 i den sidste måned :)
4 diskpladser, jeg har to processorer, så meget giga ram er muligt.
ydelsen er ikke meget længere, men den kører stabilt, og det er ved at blive det vigtigste for mig.
Jeg synes, præstationen er god. Jeg har to xeoner klokket til 2.93 GHz. Til dette udvider de kortet med Sata 3, som jeg har til SSD. Jeg synes også, det er en fantastisk maskine til videoredigering. Ellers installerede jeg en GTX 680 på Mac'en.
Jeg har en del erfaring.. Jeg har fået OSX i en bærbar og også i en stationær PC.. det er vigtigt at vælge de rigtige kexts (controllere) og det kører som smurt.. med den hardware du har lige nu er der lang vej at gå.. det mest ideelle er at samle pc med 100% kompatible komponenter, og du vil ikke have nogen problemer. Prøv iAtkos distributionen :)
Jeg har haft en Hackintosh i omkring 4 år nu og ingen problemer. Bare køb kompatibel HW (https://www.tonymacx86.com/buyersguide/october/2016) og følg instruktionerne (https://www.tonymacx86.com/threads/unibeast-install-macos-sierra-on-any-supported-intel-based-pc.200564/). For omkring 2 uger siden lavede jeg en ren installation af macOS, og alt blev gjort på omkring 30 minutter. Siri og imessage fungerer også uden problemer. Systemet er stabilt, kraftfuldt og til en brøkdel af prisen.
Så hvad kan jeg ikke tænke på, hvis de allerede har besluttet sig for at skubbe USB-C, hvorfor har iPhone det så heller ikke (udover CC ladekabel og oplader med C)?
Nå, måske næste år...
Præcis, så ville hovedtelefonerne i hvert fald matche alt. Hvordan forbinder en iphone 7-bruger hovedtelefoner til mb? :D Keynoten var en dårlig joke
Med hensyn til deres strategi – jeg vil gætte på at Apple ved præcis hvad de laver (så spørgsmålet er hvorfor de gør det) for takket være det lukkede system har de et præcist overblik over brugerne og hvad de laver. Han ved præcis, hvem der har en ny bærbar, hvem der har en brugt og efter hvem, hvornår den gik i stykker... Så han kender godt sine kunders adfærd. Bedre end andre virksomheder. Spørgsmålet er, om de gør det rigtigt.
jojo, det er en sejr som et lår. Storebroderskab er godt for dem, brugerne er bare i nød.
Nå, for mig er MBP 2015 den sidste brugbare Mac. Dette er så stor en nedgradering, at det måske ikke engang er muligt. TouchBar er noget lort, der vil gøre det umuligt at styre lydstyrken osv. selv blindt. Stikkene er ubrugelige. Samlet set er det en værre model for mig end dens forgænger. Og samtidig gjorde han det dyrere med 10. Ikke rigtig dette.
OMG hvad med at du først finder ud af det, før du begynder at snakke sludder hva'?! Du kan til enhver tid ændre lydstyrken og andre grundlæggende ting.
Har du problemer med at forstå skriftlig tale? Selvfølgelig ja.
Folkens, jeg har et teknisk spørgsmål her uden for emnet nye MB'er, er der nogen der har erfaring med Parallels Desktop på en MacBook 12″ (2015)? En ven vil gerne starte Corel, og hun går kun for at vinde. Vil processoren i 12" stramme alt dette på én gang? Jeg tror ikke, men jeg ved det ikke. Jeg har erfaring med Pro Retina hvor jeg bruger den jævnligt, men her aner jeg ikke.. ? Hvad du??
corel er virkelig udelukket allerede i dag.
hvis han har illustrator, eller hvis han lader dig betale, så vil der være et andet alternativ til en mac til en brøkdel af prisen
Så Corel er ikke ude af køen, tværtimod vender den langsomt tilbage til ordet, men paralleller på macbook 12 er virkelig noget sludder. Hvis han vil arbejde med vektorer på en Mac og ikke vil bruge mange penge på Adobe, så lad ham se her på Affinity - https://affinity.serif.com/en-us/ Til bitmaps i stedet for Photoshop så https://affinity.serif.com/en-us/photo/
Mange tak gutter?
Prøv slet ikke Parallels, find "playonmac"-hjemmesiden, det er en BFU-version af Wine og prøv at køre Corel under den, uden en virtuel maskine og bootcamp.
Tak for råd??
Dette er simpelthen en katastrofe, og deres mod grænser til den frækhed, de kan gøre mod deres kunder.
At smide magsafen er en stor fiasko.
Forfærdelig forbindelse. Hvert femte år for måske at investere i forskellige adaptere på grund af deres luner?
denne manglende appetit generer mig i princippet, og jeg ønsker ikke at støtte en virksomhed, der gør os et røv.
Jeg er mere og mere glad for, at jeg købte den sidste aluminium mac pro, som, selv om dens ydeevne ikke er fantastisk, i det mindste er udvidelig, ærligt bygget, pålidelig og relativt nem at reparere.
nu har jeg at gøre med en bærbar (kun til præsentationer i virksomheder, hvor jeg skal tilslutte den til projektoren) så sandsynligvis enten Air eller nogle Asus med Linux.
Efter min mening er Mac Pro medio 2010 og 2012 stadig kraftfuld nok. Nå, det afhænger af versionen. Jeg købte en svagere 12-core Mac Pro i midten af 2010 i foråret og opgraderede. Jeg brugte ikke engang den mest kraftfulde CPU, der kan sættes der, men kun den 3. kraftigste, og jeg har nok strøm til at give væk, og det er nok til mine behov. Single-core er lidt af en prut værd, men jeg har Mulci-core bedre end de første to eller tre versioner af Mac Pro i slutningen af 2013, så fantastisk. Jeg skrev en lille artikel om det på min blog. http://imaf.cz/mac-pro-mid-2010-v-roce-2016/
Tak for linket. De løb sandsynligvis tør for flashede kort. Jeg har en gtx970 og kun nvidia web-drivere er nok.
Ja, jeg har også webdriveren, men jeg har et krypteret drev, og nogle gange bruger jeg bootcamp, så jeg skal bruge et kort med EFI. Ellers tror jeg, at Mac Pro 5.1 vil have en levetid, så indtil 2020.
Jeg spekulerer på, hvorfor Apple beslutter sig for det og det.. Jeg har en MacBook 12″, ingen porte, nogle ting er forfærdelige.. men i det mindste er det let.. formålet med denne procedure undslipper mig stadig.. som om det hele er fantastisk, men jeg tror ikke den nye version er bedre end comp for 2 år siden..
Jeg kiggede på priserne på MacBooks fra 2011. Jeg var ret overrasket... Ja, jeg ved det.. mange ting har ændret sig i den tid, men alligevel...
https://uploads.disquscdn.com/images/00c37c4f60e1098f23bbd5609e974fc46b5e96284be5dc58ee181378260b554f.png
Og vi sagde dengang, at MacBooks er dyre, og hvad ville vi betale for de priser i dag :D :D :D
Så to ting mødtes her. For det første prisstigningen på Apple og for det andet den kunstige reduktion af værdien af den tjekkiske krone. I 2011 var CZK/dollar-kursen omkring 17, i dag er den næsten 25...
Jeg er klar over begge faktorer :)
Tak for dette indlæg, måske vil det i det mindste åbne øjnene for nogle af de fanatiske forsvarere af Apples prispolitik her :-)
Det her er virkelig skræmmende :/ Sikker på, meget har ændret sig, men langsomt fordobles prisen? Tvl.
Hvad skal jeg gøre, hvis iPhone OTA-opdateringen mislykkes, noget går galt, og den vil oprette forbindelse til iTunes med et kabel? iPhonen kom ikke med et kabel til at forbinde den til den nye Macbook. Skal jeg tage iPhonen til service? Eller skal jeg kigge efter og købe en reducering, hvis noget går galt med Apple, og forbindelsen mellem iPhone og Macbook ikke er løst?
gå til en Apple-butik og putte det i deres hoved.
Ellers vil der helt sikkert være en anden computer rundt (også med widlema)
Jeg ville se innovationen i MBPro-serien som følger: Butterfly-tastatur, jeg ville bruge de resterende få mm til lommelygten, ellers ville jeg ikke ændre de ydre mål. En bedre skærm, hvis de tror, det skal være, er touch ID smart indbygget et sted, enten et sted i hjørnet eller i pegefeltet. Jeg ville lade portene være, som de er, eller erstatte en TB2 med USB-C, fordi den er progressiv, ikke sandt. Forlad læseren, forlad HDMI, lad USB3 være mindst én. Forlad MagSafe, selvfølgelig. Implementer det nyeste Intel-kit, såsom BTO til 15″ for at give op til 32 GB RAM, i 13″ tillader en quad core selv på bekostning af en lavere clock-rate på grund af afkøling. Base 256 SSD til 13″, 512 til 15″. 15″ med integreret grafik som base, med en dedikeret højere version. Tilbyd to farver af etuiet, sølv og sort (eller mørkegrå), hvor prisen kun stiger symbolsk (fordi det er sådan, rygsækken koster), og folk ville slås om dem :D For helvede, ville de ikke ansætte mig kl. Æble? Jeg ville vise dem strategien :-))
Åh, og at droppe OLED-sludderet, selvfølgelig, ville det spare mange penge.